V gibanju

Vpliv vadbe na telo


Cilj vadbe ni zgolj gonja za lepim telesom, ampak vadba vpliva na celotno telo. Kako? Sprehodimo se skozi telo in preverimo vplive vadbe na različne sisteme telesa.

Srčno-žilni sistem: študije so pokazale, da imajo neaktivni ljudje 1,5 – 2-krat večjo možnost, da doživijo srčni napad kot aktivni posamezniki, in da je 3-krat bolj verjetno, da bodo zaradi njega umrli. To je posledica dejstva, da imajo bolj aktivni ljudje bolj dejavne manjše, okrajne žile, ki prevzamejo del funkcije, večjih, morda zamašenih žil. In to funkcijo lahko nadomeščajo vse do trenutka, dokler zdravniki večjih žil operativno ne očistijo.
Poleg tega, vadba tudi znižuje srčni utrip v mirovanju, znižuje raven celotnega holesterola, povečuje raven HDL holesterola, znižuje krvni pritisk in povečuje porabo kisika.
Mišično-skeletni sistem: izguba kostne mase je resen problem, ki v starosti napade predvsem ženske. Do menopavze ženske izgubljajo približno 1 % kostne mase na leto, potem pa 4-5 let kar 2-4 % na leto, po tem obdobju pa se izguba zopet spusti na 1 % na leto. Tako lahko do 70. leta ženska izgubi tudi do 30 % kostne mase. Osteoporoza pa ni zgolj tegoba žensk, tudi moški ji ne uidejo, četudi izgubljajo kostno maso precej počasneje kot ženske. Študije so pokazale, da najmanj kostne mase izgubijo kosti, ki so dovolj obremenjene. To pa pomeni, da je za preprečevanje osteoporoze najbolj primerna vadba z bremeni.
S starostjo izgubljamo tudi mišično maso in moč, ki sta, v povezavi z zdravim skeletom, odločilnega pomena za premagovanje vsakodnevnih obremenitev in ohranjanje dobre telesne drže. Večina se s starostjo znajde v nekem začaranem krogu, ko se zaradi pomanjkanja moči izogiba težjim opravilom, kar pa seveda le še poslabša mišično moč. Tudi za krepitev mišic je potrebna vadba z bremeni, kar pomeni, da lahko naenkrat ubijete kar dve muhi, okrepite kosti in mišice.
Telesna sestava: z leti se v telesu nabira vedno več maščobe, ki je lahko razlog za nastanek raznih obolenj in prezgodnje smrti. Temu botruje predvsem upočasnitev presnove, ki pa jo lahko z redno vadbo in ohranjanjem mišične mase vsaj nekoliko pospešimo. Ne zanašajte se na to, koliko kaže tehtnica, saj vam bo le-ta povedala zgolj vašo maso v kilogramih, ne pa tudi razmerja med maščobnim in mišičnim tkivom, kar je precej bolj pomembno.
Živčni sistem in psiha: v starosti imajo ljudje pogosto težave s spominom, kar radi pripisujejo svojim letom, pa vendar ni nobenih dokazov, da bi morala funkcija možganov z leti tako drastično pešati. Možgani za nemoteno delovanje potrebujejo dovolj kisika, ki do njih pride po krvi. In najboljši način za transportiranje s kisikom bogate krvi do možganov je fizična aktivnost. Vadba bo vplivala tudi na zmanjšanje depresije, izboljšala bo samopodobo, dvignila motivacijo in samozavest.

Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Vpliv vadbe na telo


Cilj vadbe ni zgolj gonja za lepim telesom, ampak vadba vpliva na celotno telo. Kako? Sprehodimo se skozi telo in preverimo vplive vadbe na različne sisteme telesa.

Srčno-žilni sistem: študije so pokazale, da imajo neaktivni ljudje 1,5 – 2-krat večjo možnost, da doživijo srčni napad kot aktivni posamezniki, in da je 3-krat bolj verjetno, da bodo zaradi njega umrli. To je posledica dejstva, da imajo bolj aktivni ljudje bolj dejavne manjše, okrajne žile, ki prevzamejo del funkcije, večjih, morda zamašenih žil. In to funkcijo lahko nadomeščajo vse do trenutka, dokler zdravniki večjih žil operativno ne očistijo.
Poleg tega, vadba tudi znižuje srčni utrip v mirovanju, znižuje raven celotnega holesterola, povečuje raven HDL holesterola, znižuje krvni pritisk in povečuje porabo kisika.
Mišično-skeletni sistem: izguba kostne mase je resen problem, ki v starosti napade predvsem ženske. Do menopavze ženske izgubljajo približno 1 % kostne mase na leto, potem pa 4-5 let kar 2-4 % na leto, po tem obdobju pa se izguba zopet spusti na 1 % na leto. Tako lahko do 70. leta ženska izgubi tudi do 30 % kostne mase. Osteoporoza pa ni zgolj tegoba žensk, tudi moški ji ne uidejo, četudi izgubljajo kostno maso precej počasneje kot ženske. Študije so pokazale, da najmanj kostne mase izgubijo kosti, ki so dovolj obremenjene. To pa pomeni, da je za preprečevanje osteoporoze najbolj primerna vadba z bremeni.
S starostjo izgubljamo tudi mišično maso in moč, ki sta, v povezavi z zdravim skeletom, odločilnega pomena za premagovanje vsakodnevnih obremenitev in ohranjanje dobre telesne drže. Večina se s starostjo znajde v nekem začaranem krogu, ko se zaradi pomanjkanja moči izogiba težjim opravilom, kar pa seveda le še poslabša mišično moč. Tudi za krepitev mišic je potrebna vadba z bremeni, kar pomeni, da lahko naenkrat ubijete kar dve muhi, okrepite kosti in mišice.
Telesna sestava: z leti se v telesu nabira vedno več maščobe, ki je lahko razlog za nastanek raznih obolenj in prezgodnje smrti. Temu botruje predvsem upočasnitev presnove, ki pa jo lahko z redno vadbo in ohranjanjem mišične mase vsaj nekoliko pospešimo. Ne zanašajte se na to, koliko kaže tehtnica, saj vam bo le-ta povedala zgolj vašo maso v kilogramih, ne pa tudi razmerja med maščobnim in mišičnim tkivom, kar je precej bolj pomembno.
Živčni sistem in psiha: v starosti imajo ljudje pogosto težave s spominom, kar radi pripisujejo svojim letom, pa vendar ni nobenih dokazov, da bi morala funkcija možganov z leti tako drastično pešati. Možgani za nemoteno delovanje potrebujejo dovolj kisika, ki do njih pride po krvi. In najboljši način za transportiranje s kisikom bogate krvi do možganov je fizična aktivnost. Vadba bo vplivala tudi na zmanjšanje depresije, izboljšala bo samopodobo, dvignila motivacijo in samozavest.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice