Vem, kaj jem

Živila, ki pomagajo pri zgagi


Vedno več posameznikov se pritožuje nad zgago in jo zdravi z različnimi farmacevtskimi učinkovinami. Vendar dokler zadeva še ni prehuda, jo lahko povsem pozdravite s pravimi živili, v nasprotnem primeru pa vsaj omilite.

Pomembno pri vsem tem je, da se ne osredotočite na živila, ki jih ne smete uživati, temveč pozornost usmerite v tista, ki vam bodo pomagala premagati pekoč občutek, ki ga posamezniki z omenjeno težavo zagotovo prav dobro poznate.

Pomembno je, da se pri zgagi izogibate ocvrti in začinjeni hrani. Odpovedati pa se morate tudi kofeinu in alkoholu.
Pri uživanju pijač bodite še posebej previdni. Kajti pijača zelo vpliva na želodčne kisline, ki so glavni »krivec« za pekoč občutek. Zato posegajte po pijačah, ki ne vsebuje kofeina; predvsem po vodi. Kajti le ta pomaga razredčiti kislino v želodcu in prebaviti hrano. Večina ljudi, ki trpi za zgago, je tudi zelo občutljiva na citruse in gazirane pijače. Zato se izogibajte pomarančnemu soku in vsem gaziranim pijačam. Najboljše pijače za ljudi z zgago so ledeni čaji, zeliščni čaji, aromatizirane mineralne vode ali navadna voda.
Določeni zeliščni čaji še posebej pomirjajoče delujejo na želodec. Mednje spadajo pripravki iz kamilic, ingverja, janeža in sivke. Pri uporabi čaja iz poprove mete, ki je znana po tem, da pomirja, bodite previdni, saj pri nekaterih posameznikih poslabša zgago.
Jejte prehrano bogato z vlakninami, ker le te pomagajo pri prebavi in povzročijo, da je hrana v želodcu le toliko časa kot je nujno potrebno. Kar pomeni, če je hrana manj časa v želodcu, se bo proizvedlo manj želodčne kisline. Za zadosten vnos vlaknin poskrbite tako, da uživate čim več sadja, zelenjave, žit in stročnic. Žita potresite po solati, dodajte jih juham, ki jih pripravite iz stročnic… Izogibajte se predelanim ogljikovim hidratom. Kar pomeni, da uživajte čim več polnozrnatih izdelkov, kot so polnozrnat kruh, polnozrnate testenine, polnozrnat riž. Na embalaži izdelkov vedno preverite seznam sestavin in posegajte po tistih, ki imajo čim bolj pri vrhu napisano »polnozrnat«. Kajti vsebnosti sestavin v izdelku so razporejene na seznamu po vrsti in si sledijo od tiste, ki jo je največ, do tiste, ki jo je najmanj.
Pri težavah z zgago se izogibajte tudi suhi hrani kot so preste, krekerji, čips, palčke, grisini, navaden toast… Gre za to, da omenjena živila vsebujejo maščobo, ki upočasni prebavo in poslabša zgago.
Zelo pomembno je tudi, da vedno jeste počasi, saj tako hrana prihaja bolje prežvečena in počasneje v vaš želodec, kar izboljša težave z zgago.

Glasuj:

5,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Živila, ki pomagajo pri zgagi


Vedno več posameznikov se pritožuje nad zgago in jo zdravi z različnimi farmacevtskimi učinkovinami. Vendar dokler zadeva še ni prehuda, jo lahko povsem pozdravite s pravimi živili, v nasprotnem primeru pa vsaj omilite.

Pomembno pri vsem tem je, da se ne osredotočite na živila, ki jih ne smete uživati, temveč pozornost usmerite v tista, ki vam bodo pomagala premagati pekoč občutek, ki ga posamezniki z omenjeno težavo zagotovo prav dobro poznate.

Pomembno je, da se pri zgagi izogibate ocvrti in začinjeni hrani. Odpovedati pa se morate tudi kofeinu in alkoholu.
Pri uživanju pijač bodite še posebej previdni. Kajti pijača zelo vpliva na želodčne kisline, ki so glavni »krivec« za pekoč občutek. Zato posegajte po pijačah, ki ne vsebuje kofeina; predvsem po vodi. Kajti le ta pomaga razredčiti kislino v želodcu in prebaviti hrano. Večina ljudi, ki trpi za zgago, je tudi zelo občutljiva na citruse in gazirane pijače. Zato se izogibajte pomarančnemu soku in vsem gaziranim pijačam. Najboljše pijače za ljudi z zgago so ledeni čaji, zeliščni čaji, aromatizirane mineralne vode ali navadna voda.
Določeni zeliščni čaji še posebej pomirjajoče delujejo na želodec. Mednje spadajo pripravki iz kamilic, ingverja, janeža in sivke. Pri uporabi čaja iz poprove mete, ki je znana po tem, da pomirja, bodite previdni, saj pri nekaterih posameznikih poslabša zgago.
Jejte prehrano bogato z vlakninami, ker le te pomagajo pri prebavi in povzročijo, da je hrana v želodcu le toliko časa kot je nujno potrebno. Kar pomeni, če je hrana manj časa v želodcu, se bo proizvedlo manj želodčne kisline. Za zadosten vnos vlaknin poskrbite tako, da uživate čim več sadja, zelenjave, žit in stročnic. Žita potresite po solati, dodajte jih juham, ki jih pripravite iz stročnic… Izogibajte se predelanim ogljikovim hidratom. Kar pomeni, da uživajte čim več polnozrnatih izdelkov, kot so polnozrnat kruh, polnozrnate testenine, polnozrnat riž. Na embalaži izdelkov vedno preverite seznam sestavin in posegajte po tistih, ki imajo čim bolj pri vrhu napisano »polnozrnat«. Kajti vsebnosti sestavin v izdelku so razporejene na seznamu po vrsti in si sledijo od tiste, ki jo je največ, do tiste, ki jo je najmanj.
Pri težavah z zgago se izogibajte tudi suhi hrani kot so preste, krekerji, čips, palčke, grisini, navaden toast… Gre za to, da omenjena živila vsebujejo maščobo, ki upočasni prebavo in poslabša zgago.
Zelo pomembno je tudi, da vedno jeste počasi, saj tako hrana prihaja bolje prežvečena in počasneje v vaš želodec, kar izboljša težave z zgago.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice