V gibanju

Na kolo po zdravje in dobro voljo


Dnevi bodo vedno bolj obsijani s soncem, zato se bomo lahko zopet lotitli rekreacije na prostem. Tokrat nekaj nasvetov, kako se pravilno lotiti kolesarjenja.

Kako začeti s kolesarjenjem, da bo le-to zabavno in čim manj naporno početje?

Prvi korak je izbira primernega kolesa, če ga seveda še nimate. Poleg kolesa boste potrebovali še primerno opremo, kar pa ne pomeni, da smete na kolo v zgolj za kolesarjenje namenjenih dresih. Pomembno je le, da je obleka dovolj zračna in vam omogoča nemoteno vrtenje pedal. Obuvalo naj bo primerno terenu, po katerem kolesarite. Če se boste peljali po urejenih poteh, potem bo lahka obutev s primerno debelim podplatom več kot dovolj. Vsi tisti, ki pa vam je bolj pri srcu vožnja po gozdnatih, bolj razgibanih terenih, poskrbite za obutev, ki bo gležnjem nudila dovolj opore, saj nikoli ne veste, kdaj boste morali sestopiti s kolesa ali pa ga celo nekaj časa porivati ob sebi. Vsekakor pa velja razmisliti o nakupu čelade, četudi se vam zdi, da boste v njej videti smešno. Nikoli se namreč ne ve, kdaj se bo kolo odločilo, da si vas ne želi več voziti naokoli. Vse kar še potrebujete, preden se zaženete z vetrom v laseh, je plastenka vode in dovolj motivacije, da ne boste obupali že na prvem hribčku. Tako kot pri vsaki drugi obliki rekreacije, je tudi pri kolesarjenju pomembno,da se najprej primerno ogrejemo in z vadbo nadaljujemo postopoma. Velja še omeniti, da nikar na kolo ne sedite s polnim želodcem, saj bo telo preveč obremenjeno s prebavo in bo vrtenju pedal namenilo premalo energije. Če se s kolesarjenjem srečujete prvič, ne bi bilo napak, da ogrevanje začnete z nekaj osnovnimi gimnastičnimi vajami, da malce zbudite celotno telo. V skupino tovrstnih vaj uvrščamo vaje, kot so: kroženje z glavo, kroženje ramen in rok, odkloni, predkloni itd. Naredite nekaj ponovitev izbranih vaj, tako da boste zajeli vse večje mišične skupine in sklepe. Poleg tega velja morda razmisliti tudi o določenih vajah za krepitev mišičnih skupin, ki so pri kolesarjenju najbolj obremenjene. Vaje, ki krepijo noge, spodnji del hrbta in trebuh izvedite za osnovnimi, zgoraj omenjenimi ogrevalnimi vajami. Sem npr. sodijo: počepi, izpadni koraki, upogibi trupa in dvigi stegnjenih rok leže na trebuhu. Smisel tega uvodnega dela je, da se na kolo ne usedete zakrčeni in togi. Ko pa enkrat že vrtite pedala, začnite počasi. Frekvenca vrtenja naj bo takšna, ki omogoča vožnjo s čim manj napora. Predvsem pa vožnjo začnite na ravnem terenu. Privoščite si 10 minut lahkotnega kolesarjenja, tako da dobro ogrejete nožne mišice in še dodatno razgibate sklepe nog. Za začetek si zadajte, da boste kolesarili 30 minut in čas nato postopno podaljšujte, vzpone pa si prihranite za čas, ko si boste že nabrali nekaj kondicije.

Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Na kolo po zdravje in dobro voljo


Dnevi bodo vedno bolj obsijani s soncem, zato se bomo lahko zopet lotitli rekreacije na prostem. Tokrat nekaj nasvetov, kako se pravilno lotiti kolesarjenja.

Kako začeti s kolesarjenjem, da bo le-to zabavno in čim manj naporno početje?

Prvi korak je izbira primernega kolesa, če ga seveda še nimate. Poleg kolesa boste potrebovali še primerno opremo, kar pa ne pomeni, da smete na kolo v zgolj za kolesarjenje namenjenih dresih. Pomembno je le, da je obleka dovolj zračna in vam omogoča nemoteno vrtenje pedal. Obuvalo naj bo primerno terenu, po katerem kolesarite. Če se boste peljali po urejenih poteh, potem bo lahka obutev s primerno debelim podplatom več kot dovolj. Vsi tisti, ki pa vam je bolj pri srcu vožnja po gozdnatih, bolj razgibanih terenih, poskrbite za obutev, ki bo gležnjem nudila dovolj opore, saj nikoli ne veste, kdaj boste morali sestopiti s kolesa ali pa ga celo nekaj časa porivati ob sebi. Vsekakor pa velja razmisliti o nakupu čelade, četudi se vam zdi, da boste v njej videti smešno. Nikoli se namreč ne ve, kdaj se bo kolo odločilo, da si vas ne želi več voziti naokoli. Vse kar še potrebujete, preden se zaženete z vetrom v laseh, je plastenka vode in dovolj motivacije, da ne boste obupali že na prvem hribčku. Tako kot pri vsaki drugi obliki rekreacije, je tudi pri kolesarjenju pomembno,da se najprej primerno ogrejemo in z vadbo nadaljujemo postopoma. Velja še omeniti, da nikar na kolo ne sedite s polnim želodcem, saj bo telo preveč obremenjeno s prebavo in bo vrtenju pedal namenilo premalo energije. Če se s kolesarjenjem srečujete prvič, ne bi bilo napak, da ogrevanje začnete z nekaj osnovnimi gimnastičnimi vajami, da malce zbudite celotno telo. V skupino tovrstnih vaj uvrščamo vaje, kot so: kroženje z glavo, kroženje ramen in rok, odkloni, predkloni itd. Naredite nekaj ponovitev izbranih vaj, tako da boste zajeli vse večje mišične skupine in sklepe. Poleg tega velja morda razmisliti tudi o določenih vajah za krepitev mišičnih skupin, ki so pri kolesarjenju najbolj obremenjene. Vaje, ki krepijo noge, spodnji del hrbta in trebuh izvedite za osnovnimi, zgoraj omenjenimi ogrevalnimi vajami. Sem npr. sodijo: počepi, izpadni koraki, upogibi trupa in dvigi stegnjenih rok leže na trebuhu. Smisel tega uvodnega dela je, da se na kolo ne usedete zakrčeni in togi. Ko pa enkrat že vrtite pedala, začnite počasi. Frekvenca vrtenja naj bo takšna, ki omogoča vožnjo s čim manj napora. Predvsem pa vožnjo začnite na ravnem terenu. Privoščite si 10 minut lahkotnega kolesarjenja, tako da dobro ogrejete nožne mišice in še dodatno razgibate sklepe nog. Za začetek si zadajte, da boste kolesarili 30 minut in čas nato postopno podaljšujte, vzpone pa si prihranite za čas, ko si boste že nabrali nekaj kondicije.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice