Vem, kaj jem

Mena in prehrana: samo še ena prilagoditev


Povečanje telesne teže pri ženskah v menopavzi pogosto postane primarna skrb. Ženske, ki so imele težave s težo že pred menopavzo, ugotovijo, da je sedaj še teže izgubiti dodatne kilograme. Na drugi strani pa posameznice, ki so v zadnjih letih ohranjale svojo idealno težo, ugotovijo, da je sedaj ohranjanje želene teže, veliko težja naloga.

Nekateri strokovnjaki trdijo, da so vzrok za povečanje telesne mase odgovorni hormoni, spet drugi trdijo, da je to naraven pojav zaradi let, ki jih šteje ženska v menopavzi, s katerimi se zmanjša mišična masa in upočasni presnova.
Ključ do ohranjanja primerne telesne mase pa je vsekakor kombinacija prehrane in gibanja, katerima bi morala vsaka ženska že v predmenopavzni fazi posvečati veliko pozornosti.
Na podlagi raziskav je bilo ugotovljeno, da ženska po 50. letu starosti potrebuje več kalcija kot njene mlajše kolegice. Zdravniki opozarjajo tudi na zadosten vnos vitamina C, ki se giblje med 1200 in 1500 miligrami. Po menopavzi ima vsaka ženska povečano tveganje za osteoporozo, ker kostna masa (odvisno od posameznice) začne upadati, zato kosti postanejo bolj krhke. Vitamin C pa tu predstavlja preventivni ukrep za zmanjšanje tveganja za osteoporozo. S prehrano je treba zaužiti tudi dovolj vitamina D in B12. Priporočljivo je, da dnevni vnos kalorij, katerih vir so maščobe, ne preseže 30 %. Priporočljivo je zaužiti dovolj sadja, zelenjave in proizvodov iz celih žitnih zrn. Priporočljiv dnevni vnos vlaknin je od 20 g do 30 g. Izogibati se je potrebno hrani in pijači, ki vsebuje enostavne ogljikove hidrate, kamor uvrščamo tudi sladkor, saj le ti vsebujejo prazne kalorije in vplivajo na povečano telesno maso. Prav tako je treba zelo omejiti uživanje slane in prekajene hrane, kot so klobase, prekajene ribe, šunka, slanina, hrenovke, paštete,... Omenjena živila vsebujejo veliko soli, kar povzroči visok krvni tlak, ki pomeni resno tveganje za ženske v poznejših letih.
Tudi, če ste že v menopavzi, ali pa ste starejše in neaktivne, za vadbo nikoli ni prepozno. Čim prej jo vključite v svoj vsak dan, saj ne le da koristi srcu in kostem, ter pomaga uravnavati težo, ampak vas tudi napolni z energijo in povzroči občutek harmoničnosti in ravnotežja v telesu. Kajti dokazano je, da ženske, ki so neaktivne, trpijo za boleznimi srca, debelostjo, visokim krvnim tlakom, sladkorno boleznijo in osteoporozo.
Medtem ko je prehrana pomembna že v mladosti, pa definitivno postane bistven element dobrega zdravja in počutja v menopavzi. Da menopavza ne bo še eno breme, ki ga mora prestati vsaka ženska, poskrbite za zdravo in uravnoteženo prehrano ter gibanjem. Tako boste v celoti uživale življenje.

Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Mena in prehrana: samo še ena prilagoditev


Povečanje telesne teže pri ženskah v menopavzi pogosto postane primarna skrb. Ženske, ki so imele težave s težo že pred menopavzo, ugotovijo, da je sedaj še teže izgubiti dodatne kilograme. Na drugi strani pa posameznice, ki so v zadnjih letih ohranjale svojo idealno težo, ugotovijo, da je sedaj ohranjanje želene teže, veliko težja naloga.

Nekateri strokovnjaki trdijo, da so vzrok za povečanje telesne mase odgovorni hormoni, spet drugi trdijo, da je to naraven pojav zaradi let, ki jih šteje ženska v menopavzi, s katerimi se zmanjša mišična masa in upočasni presnova.
Ključ do ohranjanja primerne telesne mase pa je vsekakor kombinacija prehrane in gibanja, katerima bi morala vsaka ženska že v predmenopavzni fazi posvečati veliko pozornosti.
Na podlagi raziskav je bilo ugotovljeno, da ženska po 50. letu starosti potrebuje več kalcija kot njene mlajše kolegice. Zdravniki opozarjajo tudi na zadosten vnos vitamina C, ki se giblje med 1200 in 1500 miligrami. Po menopavzi ima vsaka ženska povečano tveganje za osteoporozo, ker kostna masa (odvisno od posameznice) začne upadati, zato kosti postanejo bolj krhke. Vitamin C pa tu predstavlja preventivni ukrep za zmanjšanje tveganja za osteoporozo. S prehrano je treba zaužiti tudi dovolj vitamina D in B12. Priporočljivo je, da dnevni vnos kalorij, katerih vir so maščobe, ne preseže 30 %. Priporočljivo je zaužiti dovolj sadja, zelenjave in proizvodov iz celih žitnih zrn. Priporočljiv dnevni vnos vlaknin je od 20 g do 30 g. Izogibati se je potrebno hrani in pijači, ki vsebuje enostavne ogljikove hidrate, kamor uvrščamo tudi sladkor, saj le ti vsebujejo prazne kalorije in vplivajo na povečano telesno maso. Prav tako je treba zelo omejiti uživanje slane in prekajene hrane, kot so klobase, prekajene ribe, šunka, slanina, hrenovke, paštete,... Omenjena živila vsebujejo veliko soli, kar povzroči visok krvni tlak, ki pomeni resno tveganje za ženske v poznejših letih.
Tudi, če ste že v menopavzi, ali pa ste starejše in neaktivne, za vadbo nikoli ni prepozno. Čim prej jo vključite v svoj vsak dan, saj ne le da koristi srcu in kostem, ter pomaga uravnavati težo, ampak vas tudi napolni z energijo in povzroči občutek harmoničnosti in ravnotežja v telesu. Kajti dokazano je, da ženske, ki so neaktivne, trpijo za boleznimi srca, debelostjo, visokim krvnim tlakom, sladkorno boleznijo in osteoporozo.
Medtem ko je prehrana pomembna že v mladosti, pa definitivno postane bistven element dobrega zdravja in počutja v menopavzi. Da menopavza ne bo še eno breme, ki ga mora prestati vsaka ženska, poskrbite za zdravo in uravnoteženo prehrano ter gibanjem. Tako boste v celoti uživale življenje.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice