V gibanju

Vadba v nosečnosti


Nosečnost je izjemno obdobje v življenju ženske. Ne le, da nas napolni s pričakovanji in z vznemirjenjem, ampak tudi precej vpliva na spremembe v telesu.

Le-te so na začetku sicer na ven skoraj neopazne, a kljub temu precej zamajejo naše notranje ravnovesje. In četudi govorimo, da je nosečnost čas pričakovanja, tega nikar ne vzemite dobesedno. Bodite še naprej aktivne, saj boste tako koristile sebi in razvijajočemu se otroku. Seveda pa morate upoštevati določena pravila in napotke, da bo vaše gibanje v nosečnosti varno, in da bo prineslo želene rezultate.
Kako torej vaditi v začetku nosečnosti? Najprej si je potrebno odgovoriti na vprašaje o tem, ali ste bile pred nosečnostjo aktivne, ali ne. Če ne, potem nikar ne začnite sedaj vaditi z vso vnemo. Nobena skrajnost se namreč ne obrestuje. Začnite počasi in resnično poslušajte svoje telo, saj vam bo dalo jasno vedeti, kdaj se morate ustaviti. Če kadarkoli začutite ostro bolečino v trebuhu, ali pa po vadbi občutite krče maternice, ali pa opazite krvavitev iz nožnice, z vadbo prenehajte in se posvetujete z ginekologom. Nikar se ne naprezajte preveč, saj nosečnost ni čas tekmovanja s samim seboj. Pomembno je, da vaše mišice ne pozabijo, kaj je njihova funkcija. Ker je eden najpogostejših znakov nosečnosti v prvem trimesečju utrujenost, je pomembno, da si zavestno privoščite tudi pravšnjo mero sprostitve.
Ko zakorakate v drugo trimesečje, pa velja:
4. mesec
Vadba z utežmi: ker se v tem času precej poveča količina krvi v telesu, lahko to, kadar stojite, vpliva na pojav vrtoglavice, zato vaje z utežmi raje izvajajte sede.
Aerobna vadba: če ste do sedaj redno tekle, lahko s tem še vedno nadaljujete, vendar se zavedajte, da povečana maternica vpliva na spremembo težišča vašega telesa, zato vam bo ohranjanje ravnotežja lahko povzročalo preglavice.
Če pa do sedaj niste redno tekle, se tega tudi v tem obdobju ne lotevajte. Raje se zadovoljite s sprehodi ali plavanjem, ki so prav tako odlična oblika razgibavanja.
5. mesec
V tem času se izogibajte vajam, ki jih izvajate leže na hrbtu, saj teža maternice in plodu pritiska na pomembne žile, kar lahko ohromi pretok krvi. Zavedajte se tudi, da se telo že pripravlja na porod, in sicer tako, da izloča več hormona relaksina, ki poveča prožnost sklepov. To bo sicer olajšalo porod, vendar tudi poveča možnost poškodb, kot so zvini. V tem času se torej izogibajte intenzivnim oblikam vadbe in pretiranemu raztezanju. Morda bo najbolje, da še vedno vztrajate pri hoji ali plavanju, ali pa se včlanite v joga tečaj za nosečnice.
6. mesec
Sedaj boste že precej okrogle, zato je predvsem pomembno, da poslušate svoje telo.
Vadba z utežmi: zmanjšajte intenzivnost in frekvenco treningov. Predvsem pa pazite, da vam katera od uteži ne pade na trebuh.
Aerobna vadba: hoja in plavanje sta še vedno najboljša izbira.

Če ne gre za rizično nosečnost, lahko z vadbo nadaljujete tudi v zadnjem trimesečju, pomembno je le, da poslušate svoje telo in ne pretiravate. Z aerobno vadbo lahko nemoteno nadaljujete do poroda, vendar bo vaš rastoči trebušček verjetno potreboval nekaj opore. Uporaba nosečniškega pasu in dobrega športnega nedrčka je v tem primeru dobra odločitev. Z vadbo za krepitev mišic lahko prav tako nadaljujete, vendar se zavedajte, da so vaši sklepi precej bolj občutljivi, kot so bili. Zato raje povečajte število ponovitev in zmanjšajte težo bremen.

Glasuj:

4,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Vadba v nosečnosti


Nosečnost je izjemno obdobje v življenju ženske. Ne le, da nas napolni s pričakovanji in z vznemirjenjem, ampak tudi precej vpliva na spremembe v telesu.

Le-te so na začetku sicer na ven skoraj neopazne, a kljub temu precej zamajejo naše notranje ravnovesje. In četudi govorimo, da je nosečnost čas pričakovanja, tega nikar ne vzemite dobesedno. Bodite še naprej aktivne, saj boste tako koristile sebi in razvijajočemu se otroku. Seveda pa morate upoštevati določena pravila in napotke, da bo vaše gibanje v nosečnosti varno, in da bo prineslo želene rezultate.
Kako torej vaditi v začetku nosečnosti? Najprej si je potrebno odgovoriti na vprašaje o tem, ali ste bile pred nosečnostjo aktivne, ali ne. Če ne, potem nikar ne začnite sedaj vaditi z vso vnemo. Nobena skrajnost se namreč ne obrestuje. Začnite počasi in resnično poslušajte svoje telo, saj vam bo dalo jasno vedeti, kdaj se morate ustaviti. Če kadarkoli začutite ostro bolečino v trebuhu, ali pa po vadbi občutite krče maternice, ali pa opazite krvavitev iz nožnice, z vadbo prenehajte in se posvetujete z ginekologom. Nikar se ne naprezajte preveč, saj nosečnost ni čas tekmovanja s samim seboj. Pomembno je, da vaše mišice ne pozabijo, kaj je njihova funkcija. Ker je eden najpogostejših znakov nosečnosti v prvem trimesečju utrujenost, je pomembno, da si zavestno privoščite tudi pravšnjo mero sprostitve.
Ko zakorakate v drugo trimesečje, pa velja:
4. mesec
Vadba z utežmi: ker se v tem času precej poveča količina krvi v telesu, lahko to, kadar stojite, vpliva na pojav vrtoglavice, zato vaje z utežmi raje izvajajte sede.
Aerobna vadba: če ste do sedaj redno tekle, lahko s tem še vedno nadaljujete, vendar se zavedajte, da povečana maternica vpliva na spremembo težišča vašega telesa, zato vam bo ohranjanje ravnotežja lahko povzročalo preglavice.
Če pa do sedaj niste redno tekle, se tega tudi v tem obdobju ne lotevajte. Raje se zadovoljite s sprehodi ali plavanjem, ki so prav tako odlična oblika razgibavanja.
5. mesec
V tem času se izogibajte vajam, ki jih izvajate leže na hrbtu, saj teža maternice in plodu pritiska na pomembne žile, kar lahko ohromi pretok krvi. Zavedajte se tudi, da se telo že pripravlja na porod, in sicer tako, da izloča več hormona relaksina, ki poveča prožnost sklepov. To bo sicer olajšalo porod, vendar tudi poveča možnost poškodb, kot so zvini. V tem času se torej izogibajte intenzivnim oblikam vadbe in pretiranemu raztezanju. Morda bo najbolje, da še vedno vztrajate pri hoji ali plavanju, ali pa se včlanite v joga tečaj za nosečnice.
6. mesec
Sedaj boste že precej okrogle, zato je predvsem pomembno, da poslušate svoje telo.
Vadba z utežmi: zmanjšajte intenzivnost in frekvenco treningov. Predvsem pa pazite, da vam katera od uteži ne pade na trebuh.
Aerobna vadba: hoja in plavanje sta še vedno najboljša izbira.

Če ne gre za rizično nosečnost, lahko z vadbo nadaljujete tudi v zadnjem trimesečju, pomembno je le, da poslušate svoje telo in ne pretiravate. Z aerobno vadbo lahko nemoteno nadaljujete do poroda, vendar bo vaš rastoči trebušček verjetno potreboval nekaj opore. Uporaba nosečniškega pasu in dobrega športnega nedrčka je v tem primeru dobra odločitev. Z vadbo za krepitev mišic lahko prav tako nadaljujete, vendar se zavedajte, da so vaši sklepi precej bolj občutljivi, kot so bili. Zato raje povečajte število ponovitev in zmanjšajte težo bremen.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice