Vem, kaj jem

Mediteranska prehrana


Iz rezultatatov študije objavljene v CMAJ (Canadian Medical Association Journal) je razvidno, da dodatek enkrat nenasičenih maščob (»koristnih maščob«) v prehrani pri posameznikih zviša raven HDL(»dobrega holesterola«) za 12,5 %, »slabega« LDL pa zniža za 35 %.

Nizka raven HDL in visoka raven LDL holesterola, sta dejavnika tveganja za bolezni srca in ožilja. In ker so enkrat nenasičene maščobe v večji meri prisotne v mediteranski prehrani, kamor spadajo oljčno olje, olive, različna semena in oreški v kombinaciji s sadjem in zelenjavo, nam le ta dvigne raven HDL.
V raziskavi je sodelovalo 24 bolnikov (17 moških in 7 žensk po menopavzi), ki so v vsakdanjem življenju uživali zelo malo enkrat nenasičenih maščob. Le te so razdelili v dve skupini. Ena skupina je uživala prehrano z visokim deležem enkrat nenasičenih maščob, druga pa ravno obratno. Obe skupini bolnikov pa sta uživali vegeterijansko prehrano, ki je vključevala oves, ječmen, jajčevce, sojo, mandlje in margarino obogateno z rastlinskimi steroli. Skupini, ki je uživala visoko raven enkrat nenasičenih maščob (»koristnih maščob«) so 13 % zaužitih kalorij iz ogljikovih hidratov zamenjali s sončničnim oljem; opcija pa je bila tudi avokadovo olje. Posledično so imeli bolniki v dveh mesecih zmanjšano raven LDL (»slabega«) holesterola. »Zamenjava 13 % kalorij zaužitih z ogljikovimi hidrati pa je pripomogla k 12,5 % povečanju HDL (»dobrega«) holesterola v štirih tednih,« razlaga Dr. David Jenkins.

Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Mediteranska prehrana


Iz rezultatatov študije objavljene v CMAJ (Canadian Medical Association Journal) je razvidno, da dodatek enkrat nenasičenih maščob (»koristnih maščob«) v prehrani pri posameznikih zviša raven HDL(»dobrega holesterola«) za 12,5 %, »slabega« LDL pa zniža za 35 %.

Nizka raven HDL in visoka raven LDL holesterola, sta dejavnika tveganja za bolezni srca in ožilja. In ker so enkrat nenasičene maščobe v večji meri prisotne v mediteranski prehrani, kamor spadajo oljčno olje, olive, različna semena in oreški v kombinaciji s sadjem in zelenjavo, nam le ta dvigne raven HDL.
V raziskavi je sodelovalo 24 bolnikov (17 moških in 7 žensk po menopavzi), ki so v vsakdanjem življenju uživali zelo malo enkrat nenasičenih maščob. Le te so razdelili v dve skupini. Ena skupina je uživala prehrano z visokim deležem enkrat nenasičenih maščob, druga pa ravno obratno. Obe skupini bolnikov pa sta uživali vegeterijansko prehrano, ki je vključevala oves, ječmen, jajčevce, sojo, mandlje in margarino obogateno z rastlinskimi steroli. Skupini, ki je uživala visoko raven enkrat nenasičenih maščob (»koristnih maščob«) so 13 % zaužitih kalorij iz ogljikovih hidratov zamenjali s sončničnim oljem; opcija pa je bila tudi avokadovo olje. Posledično so imeli bolniki v dveh mesecih zmanjšano raven LDL (»slabega«) holesterola. »Zamenjava 13 % kalorij zaužitih z ogljikovimi hidrati pa je pripomogla k 12,5 % povečanju HDL (»dobrega«) holesterola v štirih tednih,« razlaga Dr. David Jenkins.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice