Vem, kaj jem

Vse, kar morate vedeti o sladkorju


Je rjavi sladkor res le obarvana različica belega in zato še bolj škodljiv za naše zdravje? Na kaj moramo biti pozorni pri nakupu sladkorja in predvsem s čim ga nadomestiti, pa v nadaljevanju ...

- Ločimo tri vrste sladkorja: navadni beli sladkor, navadni rjavi sladkor in nerafiniran surovi rjavi sladkor.
- Najbolj predelan, nezdrav in ekološko sporen je navadni rjavi sladkor, ker gre za navadni beli sladkor, obdelan z melasnim sirupom.
- Sledi mu navadni beli sladkor, ki je obdelan s kemikalijami, kot so natrijev hidroksid, kalcijev oksid in žveplov dioksid.
- Nerafiniran surovi rjavi sladkor je najbolj sprejemljiv tako z zdravstvenega (vsebuje minerale) kot tudi z ekološkega vidika. Prepoznamo ga po temno rjavi barvi, zelo grobi strukturi, po tem, da se močno sprijema in ima zelo značilen vonj, ki je povsem drugačen od navadnega rjavega sladkorja.
- Ker vedno več potrošnikov posega po rjavem sladkorju, prihaja do številnih zlorab. Zato je pametno preveriti postopek, po katerem je bil sladkor pridobljen. Edini pravi je postopek kristalizacije soka sladkornega trsa.
- Vse tri vrste sladkorja za svojo razgradnjo v telesu potrebujejo vitamine in minerale. Navadni beli in navadni rjavi sladkor jih ne vsebujeta, zato jih črpata iz zalog organizma, medtem ko nerafiniran surovi rjavi sladkor sam vsebuje potrebne snovi za svojo razgradnjo.
- Ljudje v svoji prehrani ne potrebujemo nobenega dodanega sladkorja. Z njim si samo poslabšamo prehranske navade in z leti prav zaradi omenjenega naš imunski sistem postane šibek.
- Pri navadnem belem ali navadnem rjavem sladkorju si predstavljamo namizni sladkor, spregledamo pa izdelke, ki ju vsebujejo (nektarji in sladke pijače, številni kosmiči, sadni jogurti in deserti, številne omake in prelivi, kečup ...).
- Dokazano je, da po zaužitju sladkorja naša trebušna slinavka izloči inzulin in tako zniža krvni sladkor, kar je neposredno povezano z dvigom »slabega« holesterola. Zato imajo sladkorni bolniki znatno več holesterola kot večina ljudi.
- Dokazano je, da je vedno večja proizvodnja sladkorja in konzumiranje le-tega v različnih oblikah vzrok za vedno večjo razširjenost sladkorne in drugih bolezni.
- Dober sladkor za naš organizem je samo naravno prisotni sladkor, ki se nahaja npr. v svežem in suhem sadju, kot laktoza (mlečni sladkor) v mleku, fruktoza in glukoza v medu.
- V zadnjem času se v živilih pojavljalo številni nadomestki sladkorja. To so različna sladila, med katerimi je eden izmed najpogosteje omenjenih prav gotovo aspartam (dokazano rakotvoren, povzroča migrene, hiperaktivnost otrok in še bi lahko naštevali), ki nimajo kalorične vrednosti in pogosto uživanje le-teh res ne vodi v debelost, a se jim zaradi omenjenih učinkov izognimo v čim večji meri.

Glasuj:

3,7

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Vse, kar morate vedeti o sladkorju


Je rjavi sladkor res le obarvana različica belega in zato še bolj škodljiv za naše zdravje? Na kaj moramo biti pozorni pri nakupu sladkorja in predvsem s čim ga nadomestiti, pa v nadaljevanju ...

- Ločimo tri vrste sladkorja: navadni beli sladkor, navadni rjavi sladkor in nerafiniran surovi rjavi sladkor.
- Najbolj predelan, nezdrav in ekološko sporen je navadni rjavi sladkor, ker gre za navadni beli sladkor, obdelan z melasnim sirupom.
- Sledi mu navadni beli sladkor, ki je obdelan s kemikalijami, kot so natrijev hidroksid, kalcijev oksid in žveplov dioksid.
- Nerafiniran surovi rjavi sladkor je najbolj sprejemljiv tako z zdravstvenega (vsebuje minerale) kot tudi z ekološkega vidika. Prepoznamo ga po temno rjavi barvi, zelo grobi strukturi, po tem, da se močno sprijema in ima zelo značilen vonj, ki je povsem drugačen od navadnega rjavega sladkorja.
- Ker vedno več potrošnikov posega po rjavem sladkorju, prihaja do številnih zlorab. Zato je pametno preveriti postopek, po katerem je bil sladkor pridobljen. Edini pravi je postopek kristalizacije soka sladkornega trsa.
- Vse tri vrste sladkorja za svojo razgradnjo v telesu potrebujejo vitamine in minerale. Navadni beli in navadni rjavi sladkor jih ne vsebujeta, zato jih črpata iz zalog organizma, medtem ko nerafiniran surovi rjavi sladkor sam vsebuje potrebne snovi za svojo razgradnjo.
- Ljudje v svoji prehrani ne potrebujemo nobenega dodanega sladkorja. Z njim si samo poslabšamo prehranske navade in z leti prav zaradi omenjenega naš imunski sistem postane šibek.
- Pri navadnem belem ali navadnem rjavem sladkorju si predstavljamo namizni sladkor, spregledamo pa izdelke, ki ju vsebujejo (nektarji in sladke pijače, številni kosmiči, sadni jogurti in deserti, številne omake in prelivi, kečup ...).
- Dokazano je, da po zaužitju sladkorja naša trebušna slinavka izloči inzulin in tako zniža krvni sladkor, kar je neposredno povezano z dvigom »slabega« holesterola. Zato imajo sladkorni bolniki znatno več holesterola kot večina ljudi.
- Dokazano je, da je vedno večja proizvodnja sladkorja in konzumiranje le-tega v različnih oblikah vzrok za vedno večjo razširjenost sladkorne in drugih bolezni.
- Dober sladkor za naš organizem je samo naravno prisotni sladkor, ki se nahaja npr. v svežem in suhem sadju, kot laktoza (mlečni sladkor) v mleku, fruktoza in glukoza v medu.
- V zadnjem času se v živilih pojavljalo številni nadomestki sladkorja. To so različna sladila, med katerimi je eden izmed najpogosteje omenjenih prav gotovo aspartam (dokazano rakotvoren, povzroča migrene, hiperaktivnost otrok in še bi lahko naštevali), ki nimajo kalorične vrednosti in pogosto uživanje le-teh res ne vodi v debelost, a se jim zaradi omenjenih učinkov izognimo v čim večji meri.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice