Vem, kaj jem

Jogurti- pazljivo pri nakupu!


Jogurti spadajo med živila, o katerim slišimo veliko različnih trditev. Nekateri priporočajo tiste z manj maščobami, drugi pa v le teh opozarjajo na količino sladkorja. Kaj je torej res?

- Posegajmo raje po navadnih in ne sadnih jogurtih, saj sadni vsebujejo zelo majhen delež sadja ali samo sadnega soka, druge sestavine pa so sladila, arome, zgoščevalci.
- Nekateri sadni jogurti vsebujejo enega ali pa kar obe umetni sladili; aspartam in acesulfam K, za katera velja, da sta zelo škodljiva. Na dolgi rok lahko obe sladili negativno vplivata na naše zdravje, pozitivno pa je to, da morata biti deklarirani, zato se jima lahko izognemo.
- Nekateri sadni jogurti vsebujejo stabilizator guar gumi (E 412), ki v večjih količinah povzroči napenjanje in vetrove, zato se je temu bolje izogniti.
- Pri nakupu pazimo, koliko ogljikovih hidratov vsebuje izdelek, še posebno, če se odločimo za sadnega, saj so prisotni v obliki enostavnih sladkorjev, kar pa ni dobro za naš organizem. Med posameznimi okusi se vrednosti ogljikovih hidratov razlikujejo.
- Vedno preverimo, koliko beljakovin vsebuje izdelek. Normalna vsebnost beljakovin v jogurtih je približno 3 g/100 g. Kupujmo tiste, ki vsebujejo malo ogljikovih hidratov in čim več beljakovin.
- Pomembna je tudi vsebnost maščob, ki naj bi jih bilo čim manj. Pri tem je potrebno biti zelo previden, saj so na policah izdelki, ki vsebujejo zelo malo maščob, vendar ko prebiraš tabelo s hranilnimi vrednostmi, ugotoviš, da vsebujejo zelo veliko enostavnega sladkorja.
- Če imamo na izbiro izdelek, ki vsebuje malo maščob in veliko sladkorja, ga ne izberimo. Posezimo raje po tistem, ki ima malo več maščob in je brez dodanega sladkorja.
- Če nam navadni jogurt ne ustreza, potem si ga lahko popestrimo s svežim ali suhim sadjem.
- Kot vemo, imamo ljudje različno črevesno mikrofloro, zato tudi jogurti in probiotični jogurti nimajo enako pozitivnega učinka na posameznika. Vendar v splošnem predvsem probiotični jogurti pomagajo urejati prebavo, saj vsebujejo bakterije, ki preživijo pot skozi želodec in pridejo žive do debelega črevesa.
- Pri probiotičnih jogurtih moramo biti pozorni na rok uporabe izdelka, kajti po tem datumu število živih bakterij upade.
- Pri uporabi antibiotikov, pri raznih okužbah, črevesnih obolenjih ali na potovanju je še posebej priporočljivo uživanje probiotičnih jogurtov, ker mlečnokislinske bakterije pretvarjajo mlečni sladkor v mlečno kislino in tako znižajo pH v črevesju in med drugim onemogočajo rast patogenih bakterij.
Ali ste vedeli?
- Legenda pravi, da je jogurt iz Mongolije prinesel Džingiskan.
- Koncept probiotikov je razvil ruski znanstvenik Elie Metchnikoff, ki je domneval, da je dolgo življenje bolgarskih kmetov rezultat uživanja napitka, ki so ga dobili s fermentiranjem mleka.
- Japonci so ugotovili, da redno uživanje jogurta (60 g/dan) zmanjša tveganje za zobne bolezni.
Eko namig
Jogurt s sadjem
Navadni ali probiotični jogurt stresite v skledo in mu primešajte različno sveže sadje (banano, pomarančo, kivi, jabolko, ananas), oreščke in semena in po želji začinite z nastrganim ingverjem ali medom.

Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Jogurti- pazljivo pri nakupu!


Jogurti spadajo med živila, o katerim slišimo veliko različnih trditev. Nekateri priporočajo tiste z manj maščobami, drugi pa v le teh opozarjajo na količino sladkorja. Kaj je torej res?

- Posegajmo raje po navadnih in ne sadnih jogurtih, saj sadni vsebujejo zelo majhen delež sadja ali samo sadnega soka, druge sestavine pa so sladila, arome, zgoščevalci.
- Nekateri sadni jogurti vsebujejo enega ali pa kar obe umetni sladili; aspartam in acesulfam K, za katera velja, da sta zelo škodljiva. Na dolgi rok lahko obe sladili negativno vplivata na naše zdravje, pozitivno pa je to, da morata biti deklarirani, zato se jima lahko izognemo.
- Nekateri sadni jogurti vsebujejo stabilizator guar gumi (E 412), ki v večjih količinah povzroči napenjanje in vetrove, zato se je temu bolje izogniti.
- Pri nakupu pazimo, koliko ogljikovih hidratov vsebuje izdelek, še posebno, če se odločimo za sadnega, saj so prisotni v obliki enostavnih sladkorjev, kar pa ni dobro za naš organizem. Med posameznimi okusi se vrednosti ogljikovih hidratov razlikujejo.
- Vedno preverimo, koliko beljakovin vsebuje izdelek. Normalna vsebnost beljakovin v jogurtih je približno 3 g/100 g. Kupujmo tiste, ki vsebujejo malo ogljikovih hidratov in čim več beljakovin.
- Pomembna je tudi vsebnost maščob, ki naj bi jih bilo čim manj. Pri tem je potrebno biti zelo previden, saj so na policah izdelki, ki vsebujejo zelo malo maščob, vendar ko prebiraš tabelo s hranilnimi vrednostmi, ugotoviš, da vsebujejo zelo veliko enostavnega sladkorja.
- Če imamo na izbiro izdelek, ki vsebuje malo maščob in veliko sladkorja, ga ne izberimo. Posezimo raje po tistem, ki ima malo več maščob in je brez dodanega sladkorja.
- Če nam navadni jogurt ne ustreza, potem si ga lahko popestrimo s svežim ali suhim sadjem.
- Kot vemo, imamo ljudje različno črevesno mikrofloro, zato tudi jogurti in probiotični jogurti nimajo enako pozitivnega učinka na posameznika. Vendar v splošnem predvsem probiotični jogurti pomagajo urejati prebavo, saj vsebujejo bakterije, ki preživijo pot skozi želodec in pridejo žive do debelega črevesa.
- Pri probiotičnih jogurtih moramo biti pozorni na rok uporabe izdelka, kajti po tem datumu število živih bakterij upade.
- Pri uporabi antibiotikov, pri raznih okužbah, črevesnih obolenjih ali na potovanju je še posebej priporočljivo uživanje probiotičnih jogurtov, ker mlečnokislinske bakterije pretvarjajo mlečni sladkor v mlečno kislino in tako znižajo pH v črevesju in med drugim onemogočajo rast patogenih bakterij.
Ali ste vedeli?
- Legenda pravi, da je jogurt iz Mongolije prinesel Džingiskan.
- Koncept probiotikov je razvil ruski znanstvenik Elie Metchnikoff, ki je domneval, da je dolgo življenje bolgarskih kmetov rezultat uživanja napitka, ki so ga dobili s fermentiranjem mleka.
- Japonci so ugotovili, da redno uživanje jogurta (60 g/dan) zmanjša tveganje za zobne bolezni.
Eko namig
Jogurt s sadjem
Navadni ali probiotični jogurt stresite v skledo in mu primešajte različno sveže sadje (banano, pomarančo, kivi, jabolko, ananas), oreščke in semena in po želji začinite z nastrganim ingverjem ali medom.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice