V gibanju

Poskrbimo za varen tek


Ko ljudje ugotovimo, da bo potrebno nekaj storiti za bolj zdravo in aktivno življenje, se velika večina odloči za tek. Tek je dobra odločitev, a se morajo nanj predvsem začetniki tudi pripraviti.

Če ne tečemo pravilno in „z glavo“, se kaj hitro utegne zgoditi, da nas bo volja do rekreacije minila ali kar je še huje, lahko se tudi poškodujemo.

Da bi bilo takšnih pripetljajev čim manj, tek pa prijetna fizična in duhovna aktivnost, smo pripravili nekaj nasvetov, kako teči kar se da varno:
1. Pred nizkim startom se moramo dobro ogreti, tako noge kot trup
2. Na začetku je najbolje teči počasi, saj s tem „prepričamo“ mišice, da bodo imele voljo tudi za nadaljnje, lahko tudi malce zahtevnejše, preizkušnje
3. Tečemo enakomerno, s tempom, da lahko med tekom brez težav govorimo; varovalka, ki naznanja, da nekaj ni v redu, je na primer, ko začnemo misliti na to, koliko smo že pretekli in koliko časa bomo še „morali“, ali bomo zdržali itd.
4. Med tekom misli usmerimo v stvari, dogodke ali ljudi, ki nas razveseljujejo; če tečemo zjutraj, lahko na primer načrtujemo potek delovnega dne
5. Za tek raje kot mestne stadione izberimo naravne poti, kjer lahko uživamo v lepotah narave, opazujemo drevesa in dihamo s polnimi pljuči
6. „Pazimo“ na dihanje, kar pomeni, da zrak vdihujemo enakomerno skozi nos, izdihujemo pa skozi usta
7. Pazimo, da tečemo vzravnani, s trupom malce nagnjeni naprej, glavo pa držimo pokonci; roke naj bodo rahlo pokrčene v komolcih in se sproščeno gibajo ob telesu, vsake toliko časa jih tudi malce „stresemo“, da zagotovimo prekrvavitev
8. Skoraj nobeno stopalo ni „naravno“ pripravljeno na tek, zato stopala potrebujejo oporo, ki jo nudijo dobri tekaški copati. Nekatere trgovine opravljajo teste pronacije (plosko stopalo) in supinacije (nizek lok). Na podlagi testa nato s prodajalčevo pomočjo izberemo copate, ki nam najbolj ustrezajo. Pri teku nato pazimo, da ne stopamo na prste ali peto, temveč na celotno dolžino stopala
9. Za tiste s premalo volje ali tiste, ki so nagnjeni k pretiravanju, je najbolj primerna vadba v skupini, ki jo vodi izkušen trener; tako ne bomo izgubili volje, hkrati pa se bomo obvarovali pred poškodbami
10. Čeprav so mnogi tekači prepričani, da je pred maratonsko preizkušnjo potrebno izkusiti tek v bolečinah, v resnici takšen tek škoduje telesu in duhu; podaljša namreč okrevanje in zavira motivacijo

Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Poskrbimo za varen tek


Ko ljudje ugotovimo, da bo potrebno nekaj storiti za bolj zdravo in aktivno življenje, se velika večina odloči za tek. Tek je dobra odločitev, a se morajo nanj predvsem začetniki tudi pripraviti.

Če ne tečemo pravilno in „z glavo“, se kaj hitro utegne zgoditi, da nas bo volja do rekreacije minila ali kar je še huje, lahko se tudi poškodujemo.

Da bi bilo takšnih pripetljajev čim manj, tek pa prijetna fizična in duhovna aktivnost, smo pripravili nekaj nasvetov, kako teči kar se da varno:
1. Pred nizkim startom se moramo dobro ogreti, tako noge kot trup
2. Na začetku je najbolje teči počasi, saj s tem „prepričamo“ mišice, da bodo imele voljo tudi za nadaljnje, lahko tudi malce zahtevnejše, preizkušnje
3. Tečemo enakomerno, s tempom, da lahko med tekom brez težav govorimo; varovalka, ki naznanja, da nekaj ni v redu, je na primer, ko začnemo misliti na to, koliko smo že pretekli in koliko časa bomo še „morali“, ali bomo zdržali itd.
4. Med tekom misli usmerimo v stvari, dogodke ali ljudi, ki nas razveseljujejo; če tečemo zjutraj, lahko na primer načrtujemo potek delovnega dne
5. Za tek raje kot mestne stadione izberimo naravne poti, kjer lahko uživamo v lepotah narave, opazujemo drevesa in dihamo s polnimi pljuči
6. „Pazimo“ na dihanje, kar pomeni, da zrak vdihujemo enakomerno skozi nos, izdihujemo pa skozi usta
7. Pazimo, da tečemo vzravnani, s trupom malce nagnjeni naprej, glavo pa držimo pokonci; roke naj bodo rahlo pokrčene v komolcih in se sproščeno gibajo ob telesu, vsake toliko časa jih tudi malce „stresemo“, da zagotovimo prekrvavitev
8. Skoraj nobeno stopalo ni „naravno“ pripravljeno na tek, zato stopala potrebujejo oporo, ki jo nudijo dobri tekaški copati. Nekatere trgovine opravljajo teste pronacije (plosko stopalo) in supinacije (nizek lok). Na podlagi testa nato s prodajalčevo pomočjo izberemo copate, ki nam najbolj ustrezajo. Pri teku nato pazimo, da ne stopamo na prste ali peto, temveč na celotno dolžino stopala
9. Za tiste s premalo volje ali tiste, ki so nagnjeni k pretiravanju, je najbolj primerna vadba v skupini, ki jo vodi izkušen trener; tako ne bomo izgubili volje, hkrati pa se bomo obvarovali pred poškodbami
10. Čeprav so mnogi tekači prepričani, da je pred maratonsko preizkušnjo potrebno izkusiti tek v bolečinah, v resnici takšen tek škoduje telesu in duhu; podaljša namreč okrevanje in zavira motivacijo


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice