Vse, kar je lepo

Eko imperativ visoki modi


Še pred časom je veljajo prepričanje, da je eko moda (če lahko v tem kontekstu o pravi modi sploh govorimo) le niša, ki pravzaprav nima nič skupnega z haute couture. Pravičnost pač nikoli ni bila vrlina visoke mode. Odnos do tega, da med eko oblačili ne najdemo oblikovalske drznosti se vse bolj spreminja.

Ekološka zavest je prodrla že praktično na vsa področja naših življenj, visoka moda pa se še vedno oklepa starega izročila. Zdi se, da večina modnih oblikovalcev haute couture ne želi slišati teh sporočil. Presenetljivo. Ravno to področje ustvarjanja bi naj dosegalo največje spremembe – pravzaprav so oni tisti, ki bi naj postavljali trende – žal pa mu uspeva zgolj zadovoljevati minimalna pričakovanja.

Medtem ko eko oblikovalci uporabljajo okolju prijazne materiale iz bambusa ali konoplje, iz katerih ustvarjajo solidna oblačila, ki imajo manjši vpliv na planet, si »zelena« zelo počasi udira svojo pot področju visoke mode. Ali je vzrok v tem, da eko moda zares ne more delovati sveže? Sveže v kreativnem smislu, seveda. Organske T-majice seveda niso presežek ustvarjalnosti. Igrati v skladu z ekološkimi zapovedmi je težko, vendar se ta izziv toliko bolj splača. Ko se oblikovalci odločijo za okolju prijazen pristop k modi, imajo na voljo manj barv, manj tkanin, navsezadnje manj možnosti ustvarjanja.

Ampak, ali ni ravno to največji izziv? Stelli McCartney zagotovo je, saj nam vedno znova dokazuje, da je moda lahko pravična brez tega, da bi zanjo morali žrtvovati stil. V svojih kolekcijah že leta ne uporablja krzna, usnja, svile, niti ovčje volne ne. Če ji v proizvodnji ostane 200 metrov blaga prejšnje sezone, ga bo uporabila pri naslednji. Kljub temu na modnih brveh vedno navdušuje s svojimi preprostimi in elegantnimi kreacijami, zaradi katerih ni bilo nikomur treba umreti.

Tudi italijanska modna hiša Gucci rešuje svet, čeprav zgolj s proizvodnjo vrečk iz recikliranega papirja. Korak proti boljšemu svetu vsekakor, da bi etiko dodali še oblačilom, pa ni bilo videti. Je pa zato letos toliko bolj presenetil Karl Lagerfeld. Modni lev, ki je v modnem svetu zaradi nekorektnosti dobil že mnogo zaušnic, se je v letošnji zimski kolekciji za Chanel, v kateri je poudaril problematiko globalnega segrevanja, zelo dobro odrezal. Obiskovalci pariškega tedna mode so v dvorani skorajda zmrznili, ko je z 240 tonami ledu na modni brvi simuliral Arktiko. Seveda so bila tudi oblačila prilagojena ekološki tematiki, z njimi pa je dokazal, da je beseda »umetno« v modni industriji šik le takrat, kadar ima karkoli opraviti s krznom.

Zeleno svežino smo opazili tudi pri drugih oblikovalcih visoke mode. Stefano Pilati je predstavil novo zbirko trajnostne mode »New Vintage« za modno hišo Yves Saint Laurent, s katero je ugodil željam in etičnim zahtevam razkošnih potrošnikov. Predelava starih oblačil še zmeraj ostaja najbolj ekološko ozaveščen način njihovega nošenja, pa še tako zelo lepe so. Tudi Prada je naredila mini eko premik. Milanska hiša visoke mode se je odločila za izdelavo eko torb, ki niso le elegantne, ampak tudi cenovno ugodnejše. Seveda pa ne gre pozabiti tudi Vivienne Westwood, njene dobrodelnosti in čudovitih veganskih salonarjev.

Visoki modi zagotovo še primanjkuje zelene barve, vendar so Stellino delo in majhni koraki ostalih oblikovalcev dokaz, da je združitev prave mode in etičnosti mogoč. Oblikovalci, ki temu trendu (še) ne sledijo, zamujajo veliko priložnost.

Glasuj:

5,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Eko imperativ visoki modi


Še pred časom je veljajo prepričanje, da je eko moda (če lahko v tem kontekstu o pravi modi sploh govorimo) le niša, ki pravzaprav nima nič skupnega z haute couture. Pravičnost pač nikoli ni bila vrlina visoke mode. Odnos do tega, da med eko oblačili ne najdemo oblikovalske drznosti se vse bolj spreminja.

Ekološka zavest je prodrla že praktično na vsa področja naših življenj, visoka moda pa se še vedno oklepa starega izročila. Zdi se, da večina modnih oblikovalcev haute couture ne želi slišati teh sporočil. Presenetljivo. Ravno to področje ustvarjanja bi naj dosegalo največje spremembe – pravzaprav so oni tisti, ki bi naj postavljali trende – žal pa mu uspeva zgolj zadovoljevati minimalna pričakovanja.

Medtem ko eko oblikovalci uporabljajo okolju prijazne materiale iz bambusa ali konoplje, iz katerih ustvarjajo solidna oblačila, ki imajo manjši vpliv na planet, si »zelena« zelo počasi udira svojo pot področju visoke mode. Ali je vzrok v tem, da eko moda zares ne more delovati sveže? Sveže v kreativnem smislu, seveda. Organske T-majice seveda niso presežek ustvarjalnosti. Igrati v skladu z ekološkimi zapovedmi je težko, vendar se ta izziv toliko bolj splača. Ko se oblikovalci odločijo za okolju prijazen pristop k modi, imajo na voljo manj barv, manj tkanin, navsezadnje manj možnosti ustvarjanja.

Ampak, ali ni ravno to največji izziv? Stelli McCartney zagotovo je, saj nam vedno znova dokazuje, da je moda lahko pravična brez tega, da bi zanjo morali žrtvovati stil. V svojih kolekcijah že leta ne uporablja krzna, usnja, svile, niti ovčje volne ne. Če ji v proizvodnji ostane 200 metrov blaga prejšnje sezone, ga bo uporabila pri naslednji. Kljub temu na modnih brveh vedno navdušuje s svojimi preprostimi in elegantnimi kreacijami, zaradi katerih ni bilo nikomur treba umreti.

Tudi italijanska modna hiša Gucci rešuje svet, čeprav zgolj s proizvodnjo vrečk iz recikliranega papirja. Korak proti boljšemu svetu vsekakor, da bi etiko dodali še oblačilom, pa ni bilo videti. Je pa zato letos toliko bolj presenetil Karl Lagerfeld. Modni lev, ki je v modnem svetu zaradi nekorektnosti dobil že mnogo zaušnic, se je v letošnji zimski kolekciji za Chanel, v kateri je poudaril problematiko globalnega segrevanja, zelo dobro odrezal. Obiskovalci pariškega tedna mode so v dvorani skorajda zmrznili, ko je z 240 tonami ledu na modni brvi simuliral Arktiko. Seveda so bila tudi oblačila prilagojena ekološki tematiki, z njimi pa je dokazal, da je beseda »umetno« v modni industriji šik le takrat, kadar ima karkoli opraviti s krznom.

Zeleno svežino smo opazili tudi pri drugih oblikovalcih visoke mode. Stefano Pilati je predstavil novo zbirko trajnostne mode »New Vintage« za modno hišo Yves Saint Laurent, s katero je ugodil željam in etičnim zahtevam razkošnih potrošnikov. Predelava starih oblačil še zmeraj ostaja najbolj ekološko ozaveščen način njihovega nošenja, pa še tako zelo lepe so. Tudi Prada je naredila mini eko premik. Milanska hiša visoke mode se je odločila za izdelavo eko torb, ki niso le elegantne, ampak tudi cenovno ugodnejše. Seveda pa ne gre pozabiti tudi Vivienne Westwood, njene dobrodelnosti in čudovitih veganskih salonarjev.

Visoki modi zagotovo še primanjkuje zelene barve, vendar so Stellino delo in majhni koraki ostalih oblikovalcev dokaz, da je združitev prave mode in etičnosti mogoč. Oblikovalci, ki temu trendu (še) ne sledijo, zamujajo veliko priložnost.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice