Vem, kaj jem

Do primerne telesne teže brez stradanja


Ključ do izgube teže ni povezan z zvokom oglašanja želodca, temveč v enakomernem pravilnem dnevnem prehranjevanju in spremembi življenjskega sloga. Na primer: jabolka s skuto in cimetom so odlična kombinacija, ki je hkrati okusna in zdrava.

Vse temelji predvsem na tem, kakšno hrano jeste.
- Jejte polnovredna živila z visoko vsebnostjo vode in vlaknin. Vlaknine se prebavljajo dlje in tako občutek sitosti traja dlje. Zato zamenjajte bele testenine, riž in kruh za polnozrnate, ker imajo slednja živila manj kalorij in večjo hranilno vrednost. Prav tako za vlaknine velja, da urejajo prebavo, zato jih je priporočljivo uživati pred vsakim glavnim obrokom. Kombinirajte jih tudi z mastno hrano, saj se bo del maščob vezal nanje in se na ta način izločil iz organizma.
- V vsak obrok poskusite vključiti beljakovine. Beljakovine se počasi premikajo skozi prebavni trakt, kar zazna hormon in občutimo sitost. Zato so beljakovinska živila še posebej primerna za večerjo.
- Uživajte zmerno količino maščob. Predstavljajo naj 30 % ali manj kalorij vašega dnevnega vnosa. Zdrave maščobe v telo vnašamo s kvalitetnim hladno stiskanim ekstra deviškim oljčnim oljem, avokadom, ribami, oreščki in semeni. Na primer, za popoldanski prigrizek poskusite pusto skuto z dodanimi lanenimi in sončničnimi semeni.
- Razvajajte se z zmernimi količinami sladkih prigrizkov. Če si zaželite košček čokolade, ga pojejte in v njem zavestno uživajte. Vendar je pomembno, da ne posežete po še enem koščku.
- Jejte manjše in pogoste obroke. Dnevno zaužitih 1800 kalorij razporedite v šest obrokov po 300 kalorij in ne v tri obroke po 600 kalorij. S tem boste preprečili nihanje ravni glukoze v krvi in posledično ne boste doživeli napada lakote.
- Nikoli ne preskočite zajtrka. Kajti preskakovanje obrokov upočasni delovanje metabolizma. Ko se to zgodi, telo začne z naslednjim obrokom skladiščiti kalorije v obliki maščobnih zalog in se s tem pripravi na ponovni stres, ki ga doleti z naslednjim izpuščenim obrokom. Kar pomeni, da s preskakovanjem obrokov ne bomo shujšali.
- Zmanjšajte uživanje mesa. Ko pa posežete po njem, izberite cele, puste dele. Piščancu pa vedno odstranite kožo.
- Privoščite si dovolj spanca. Pomanjkanje spanca lahko poveča nivo stresnih hormonov, ki povzročijo, da dodatne kalorije telo skladišči v obliki maščob. Dovolj spanca res da pospeši metabolizem, pri čemer se nam poveča apetit, vendar imamo v tem primeru manj stresnih hormonov in sprejemamo pametnejše odločitve.
- Pijte veliko vode. To pomeni vsaj osem skodelic dnevno. Zelo pomembno je, da se izogibamo sladkim, gaziranim in alkoholnim pijačam.
- Jejte počasi in v hrani uživajte. S tem telesu omogočimo, da prepozna signal za sitost.

Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Do primerne telesne teže brez stradanja


Ključ do izgube teže ni povezan z zvokom oglašanja želodca, temveč v enakomernem pravilnem dnevnem prehranjevanju in spremembi življenjskega sloga. Na primer: jabolka s skuto in cimetom so odlična kombinacija, ki je hkrati okusna in zdrava.

Vse temelji predvsem na tem, kakšno hrano jeste.
- Jejte polnovredna živila z visoko vsebnostjo vode in vlaknin. Vlaknine se prebavljajo dlje in tako občutek sitosti traja dlje. Zato zamenjajte bele testenine, riž in kruh za polnozrnate, ker imajo slednja živila manj kalorij in večjo hranilno vrednost. Prav tako za vlaknine velja, da urejajo prebavo, zato jih je priporočljivo uživati pred vsakim glavnim obrokom. Kombinirajte jih tudi z mastno hrano, saj se bo del maščob vezal nanje in se na ta način izločil iz organizma.
- V vsak obrok poskusite vključiti beljakovine. Beljakovine se počasi premikajo skozi prebavni trakt, kar zazna hormon in občutimo sitost. Zato so beljakovinska živila še posebej primerna za večerjo.
- Uživajte zmerno količino maščob. Predstavljajo naj 30 % ali manj kalorij vašega dnevnega vnosa. Zdrave maščobe v telo vnašamo s kvalitetnim hladno stiskanim ekstra deviškim oljčnim oljem, avokadom, ribami, oreščki in semeni. Na primer, za popoldanski prigrizek poskusite pusto skuto z dodanimi lanenimi in sončničnimi semeni.
- Razvajajte se z zmernimi količinami sladkih prigrizkov. Če si zaželite košček čokolade, ga pojejte in v njem zavestno uživajte. Vendar je pomembno, da ne posežete po še enem koščku.
- Jejte manjše in pogoste obroke. Dnevno zaužitih 1800 kalorij razporedite v šest obrokov po 300 kalorij in ne v tri obroke po 600 kalorij. S tem boste preprečili nihanje ravni glukoze v krvi in posledično ne boste doživeli napada lakote.
- Nikoli ne preskočite zajtrka. Kajti preskakovanje obrokov upočasni delovanje metabolizma. Ko se to zgodi, telo začne z naslednjim obrokom skladiščiti kalorije v obliki maščobnih zalog in se s tem pripravi na ponovni stres, ki ga doleti z naslednjim izpuščenim obrokom. Kar pomeni, da s preskakovanjem obrokov ne bomo shujšali.
- Zmanjšajte uživanje mesa. Ko pa posežete po njem, izberite cele, puste dele. Piščancu pa vedno odstranite kožo.
- Privoščite si dovolj spanca. Pomanjkanje spanca lahko poveča nivo stresnih hormonov, ki povzročijo, da dodatne kalorije telo skladišči v obliki maščob. Dovolj spanca res da pospeši metabolizem, pri čemer se nam poveča apetit, vendar imamo v tem primeru manj stresnih hormonov in sprejemamo pametnejše odločitve.
- Pijte veliko vode. To pomeni vsaj osem skodelic dnevno. Zelo pomembno je, da se izogibamo sladkim, gaziranim in alkoholnim pijačam.
- Jejte počasi in v hrani uživajte. S tem telesu omogočimo, da prepozna signal za sitost.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice