Vem, kaj jem

Ali prehranska dopolnila in pravilna prehrana lajšajo bolečine pri artritisu?


Zdravila za zdravljenje artritisa so med najpogosteje predpisanimi zdravili na svetu. Čeprav so lahko učinkovita pri nadzoru simptomov, imajo veliko stranskih učinkov. Najpogosteje se bolnikom z artritisom predpisujejo nesteroidna protivnetna zdravila, ki imajo resne nezaželene stranske učinke. Prehrana in prehranski dodatki so le »malo orožje« v boju proti artritisu, a če vztrajate, se stanje izboljša.

Pri dodatkih ribjega olja k prehrani se je izkazalo, da zmanjšajo porabo po zdravilih pri bolnikih z revmatoidnim artritisom. Delovanje ribjega olja se še izboljša v kombinaciji z ekstra deviškim oljčnim oljem.
Obstajajo dodatki, kot sta kolostrum in glutamin (aminokislina), ki sta bila testirana v raziskovalnih študijah, v katerih so pokazali, kako zmanjšata tveganje za poškodbe želodca pri ljudeh, ki uživajo nesteroidna protivnetna zdravila.
V študijah se je izkazalo, da ima prehrana zelo velik vpliv pri omenjeni bolezni. Zato se je treba držati naslednjih nasvetov:
- Vsak dan pojejte vsaj 8 obrokov sadja in zelenjave. Posegajte po tistih, ki so svetle in izrazite barve, kot so češnje, jagode in sladki krompir. Veliko ljudi je prepričanih, da citrusi, paradižnik, paprika povzročajo artritis, vendar so ugotovili, da imata v resnici pomaranča in paradižnik protivnetne učinke. Alergija na hrano pa so pri nekaterih bolnikih lahko povod za artritis. Če vam sklepi po uživanju določene hrane otečejo ali so boleči, se morate tem živilom odpovedati, ne glede na to, kako zdrava so za nekoga, ki ni občutljiv. Poleg tega je treba upoštevati še, da ima paradižnik večji protivnetni učinek, če je kuhan ali iztisnjen. Ostalo sadje in zelenjavo uživajte svežo.
- Pametno izbirajte olja. Ekstra deviško oljčno olje deluje protivnetno. Nedavna raziskava je pokazala, da vsebuje antioksidant (oleocanthal), ki je prisoten samo v njem. Omenjena spojina zavira encim, ki povzroča bolečine in vnetja. Študije so pokazale tudi, da si ljudje zelo olajšajo bolečine in togost v sklepih, če se zdravijo z ribjim oljem. Le ta v kombinaciji z ekstra deviškim oljčnim oljem da še boljše rezultate. Laneno olje in lanena moka imata prav tako pomemben protivnetni učinek, vendar naj ne bi bila kuhana. Ostala rastlinska olja, kot so koruzno olje, olje žafranike ali sončnično olje, lahko povečajo vnetje in izničijo vrednosti protivnetnih hranil v vaši prehrani.
- Ribe uživajte trikrat tedensko. Še posebno divji losos, če ga imate seveda na voljo. Količina ribjega olja, ki naj bi ga dnevno zaužili ni fiksna, vendar se giblje od čajne žličke (4000 mg) pa do žlice (12.000 mg), odvisno od ostale vaše prehrane. Več kot pojeste mesa, jajčnega rumenjaka ali mlečnih maščob, večje so vaše potrebe po ribjem olju. Vsebuje namreč arahidonsko kislino, omega-6 maščobno kislino.
- Izogibajte se sladkorju in živilom z dodanim sladkorjem in prečiščenim ogljikovim hidratom. Preskočite izdelke iz bele moke, kot so bel riž, bele testenine, bel kruh,… Številne študije so dokazale, da uživanje omenjenih živil poslabša vnetje. Namesto tega uživajte polnovredna živila, kot so žitarice in stročnice, ki delujejo protivnetno. Vse bolj oglašujejo, da ima korenje visok glikemični indeks, kar seveda drži, vendar se ga ne izogibajte. Karotenoidi v korenju, antioksidanti, ki dajejo oranžno barvo, delujejo protivnetno. Prav tako kot paradižnik, ima tudi korenje večji učinek, če je kuhan.
- Pijte čaj; črnega ali zelenega. Če ste kadilec-ka popijte vsaj tri skodelice čaja dnevno. Pri ostalih pa vsaka skodelica šteje.
- Pri pripravi hrane uporabljajte protivnetne začimbe. Rezultati kliničnih študij kažejo, da imata le te ingver in kurkuma. Poleg tega ima hrana pripravljena z njima izvrsten okus.

Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Ali prehranska dopolnila in pravilna prehrana lajšajo bolečine pri artritisu?


Zdravila za zdravljenje artritisa so med najpogosteje predpisanimi zdravili na svetu. Čeprav so lahko učinkovita pri nadzoru simptomov, imajo veliko stranskih učinkov. Najpogosteje se bolnikom z artritisom predpisujejo nesteroidna protivnetna zdravila, ki imajo resne nezaželene stranske učinke. Prehrana in prehranski dodatki so le »malo orožje« v boju proti artritisu, a če vztrajate, se stanje izboljša.

Pri dodatkih ribjega olja k prehrani se je izkazalo, da zmanjšajo porabo po zdravilih pri bolnikih z revmatoidnim artritisom. Delovanje ribjega olja se še izboljša v kombinaciji z ekstra deviškim oljčnim oljem.
Obstajajo dodatki, kot sta kolostrum in glutamin (aminokislina), ki sta bila testirana v raziskovalnih študijah, v katerih so pokazali, kako zmanjšata tveganje za poškodbe želodca pri ljudeh, ki uživajo nesteroidna protivnetna zdravila.
V študijah se je izkazalo, da ima prehrana zelo velik vpliv pri omenjeni bolezni. Zato se je treba držati naslednjih nasvetov:
- Vsak dan pojejte vsaj 8 obrokov sadja in zelenjave. Posegajte po tistih, ki so svetle in izrazite barve, kot so češnje, jagode in sladki krompir. Veliko ljudi je prepričanih, da citrusi, paradižnik, paprika povzročajo artritis, vendar so ugotovili, da imata v resnici pomaranča in paradižnik protivnetne učinke. Alergija na hrano pa so pri nekaterih bolnikih lahko povod za artritis. Če vam sklepi po uživanju določene hrane otečejo ali so boleči, se morate tem živilom odpovedati, ne glede na to, kako zdrava so za nekoga, ki ni občutljiv. Poleg tega je treba upoštevati še, da ima paradižnik večji protivnetni učinek, če je kuhan ali iztisnjen. Ostalo sadje in zelenjavo uživajte svežo.
- Pametno izbirajte olja. Ekstra deviško oljčno olje deluje protivnetno. Nedavna raziskava je pokazala, da vsebuje antioksidant (oleocanthal), ki je prisoten samo v njem. Omenjena spojina zavira encim, ki povzroča bolečine in vnetja. Študije so pokazale tudi, da si ljudje zelo olajšajo bolečine in togost v sklepih, če se zdravijo z ribjim oljem. Le ta v kombinaciji z ekstra deviškim oljčnim oljem da še boljše rezultate. Laneno olje in lanena moka imata prav tako pomemben protivnetni učinek, vendar naj ne bi bila kuhana. Ostala rastlinska olja, kot so koruzno olje, olje žafranike ali sončnično olje, lahko povečajo vnetje in izničijo vrednosti protivnetnih hranil v vaši prehrani.
- Ribe uživajte trikrat tedensko. Še posebno divji losos, če ga imate seveda na voljo. Količina ribjega olja, ki naj bi ga dnevno zaužili ni fiksna, vendar se giblje od čajne žličke (4000 mg) pa do žlice (12.000 mg), odvisno od ostale vaše prehrane. Več kot pojeste mesa, jajčnega rumenjaka ali mlečnih maščob, večje so vaše potrebe po ribjem olju. Vsebuje namreč arahidonsko kislino, omega-6 maščobno kislino.
- Izogibajte se sladkorju in živilom z dodanim sladkorjem in prečiščenim ogljikovim hidratom. Preskočite izdelke iz bele moke, kot so bel riž, bele testenine, bel kruh,… Številne študije so dokazale, da uživanje omenjenih živil poslabša vnetje. Namesto tega uživajte polnovredna živila, kot so žitarice in stročnice, ki delujejo protivnetno. Vse bolj oglašujejo, da ima korenje visok glikemični indeks, kar seveda drži, vendar se ga ne izogibajte. Karotenoidi v korenju, antioksidanti, ki dajejo oranžno barvo, delujejo protivnetno. Prav tako kot paradižnik, ima tudi korenje večji učinek, če je kuhan.
- Pijte čaj; črnega ali zelenega. Če ste kadilec-ka popijte vsaj tri skodelice čaja dnevno. Pri ostalih pa vsaka skodelica šteje.
- Pri pripravi hrane uporabljajte protivnetne začimbe. Rezultati kliničnih študij kažejo, da imata le te ingver in kurkuma. Poleg tega ima hrana pripravljena z njima izvrsten okus.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice