V gibanju

Telo je narejeno zato, da se giblje


Že res, da v sodobnem svetu precej časa preživimo pred računalniki, ampak naša telesa v osnovi niso narejena zato, da večino časa presedijo, ampak zato, da se gibljejo.

Četudi živimo v svetu, v katerem se vse bolj uveljavlja težnja, da večino stvari postorimo s preprostim pritiskom na gumb, je človeško telo še vedno tako, kot je bilo pred milijoni let … narejeno predvsem zato, da se giblje. Tudi, ko mirujemo, se znotraj nas kar naprej nekaj dogaja. Srce utripa, gladke mišice notranjih organov se krčijo brez našega zavedanja, oči se premikajo, kri kroži po telesu … vsi ti procesi zgolj omogočajo naše bivanje, ne da bi sploh mignili s prstom. Več kot 200 kosti in več kot 600 skeletnih mišic pa telesu omogoča gibanje, ki je vidno tudi navzven. To gibanje je potrebno za ohranjanje zdravja. No, tako velja vsaj v teoriji.

Danes večino časa preživimo pred računalniki, na delovnem mestu, ali pa doma pred televizijo, ne zavedamo pa se, da neaktivnost našemu telesu škodi, in da ima enake posledice kot staranje. Gerontologi, torej strokovnjaki, ki proučujejo proces staranja organizma, so namreč dokazali, da 21 dnevno ležanje v postelji za seboj pusti enake posledice kot 30 dolgih let življenja, torej staranja. Že res, da 'zdrav' posameznik ne bo priklenjen na posteljo, pa vendar lahko iz napisanega sklepate, da ima neaktivnost nič kaj prijetne posledice.
Predstave o tem, kaj naj bi pravzaprav bila telesna aktivnost, so v zadnjem času precej popačene. Za mnoge telesna vadba predstavlja neutrudno skakanje ob glasni glasbi, premetavanje uteži v centrih za fitnes ali pa tek do onemoglosti. To vsekakor ni nuja, da bi dosegli želeni cilj, torej zdravje. Pomembno je, da telesu omogočamo, da lahko deluje tako, kot je bilo mišljeno. Izbrana vadba mora torej poskrbeti za kroženje telesnih tekočin, kontrakcije mišic, mora nasprotovati gravitaciji in mora biti zabavna. Človeško telo deluje po načelu, da če nečesa ne uporablja, se bo tega skušalo znebiti. Če se torej ne gibljemo dovolj, bo mišic vedno manj, sklepi pa bodo postali vedno bolj togi. Gibanje vpliva tudi na zdravje notranjih organov, saj jih nežno masira in omogoča normalno delovanje. Poleg omenjenega, pa z gibanjem skrbimo tudi za ohranjanje primerne telesne teže, zmanjšujemo možnost nastanka bolezni srca in ožilja, sladkorne bolezni tipa II in prebavnih težav. Z gibanjem bomo tudi pregnali ali pa vsaj prestrašili določene oblike raka, okrepili mišice in kosti, izboljšali mentalno zdravje in nenazadnje podaljšali življenje. Že 30 minut vadbe na dan, bo za začetek popolnoma dovolj. Najbolje je, da kombinirate aerobno vadbo in vadbo za moč, saj ima vsaka svoje prednosti. Pomembno je, da gibanje postane navada in ne zgolj nuja. Šele takrat boste imeli od njega resnične koristi.

Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Telo je narejeno zato, da se giblje


Že res, da v sodobnem svetu precej časa preživimo pred računalniki, ampak naša telesa v osnovi niso narejena zato, da večino časa presedijo, ampak zato, da se gibljejo.

Četudi živimo v svetu, v katerem se vse bolj uveljavlja težnja, da večino stvari postorimo s preprostim pritiskom na gumb, je človeško telo še vedno tako, kot je bilo pred milijoni let … narejeno predvsem zato, da se giblje. Tudi, ko mirujemo, se znotraj nas kar naprej nekaj dogaja. Srce utripa, gladke mišice notranjih organov se krčijo brez našega zavedanja, oči se premikajo, kri kroži po telesu … vsi ti procesi zgolj omogočajo naše bivanje, ne da bi sploh mignili s prstom. Več kot 200 kosti in več kot 600 skeletnih mišic pa telesu omogoča gibanje, ki je vidno tudi navzven. To gibanje je potrebno za ohranjanje zdravja. No, tako velja vsaj v teoriji.

Danes večino časa preživimo pred računalniki, na delovnem mestu, ali pa doma pred televizijo, ne zavedamo pa se, da neaktivnost našemu telesu škodi, in da ima enake posledice kot staranje. Gerontologi, torej strokovnjaki, ki proučujejo proces staranja organizma, so namreč dokazali, da 21 dnevno ležanje v postelji za seboj pusti enake posledice kot 30 dolgih let življenja, torej staranja. Že res, da 'zdrav' posameznik ne bo priklenjen na posteljo, pa vendar lahko iz napisanega sklepate, da ima neaktivnost nič kaj prijetne posledice.
Predstave o tem, kaj naj bi pravzaprav bila telesna aktivnost, so v zadnjem času precej popačene. Za mnoge telesna vadba predstavlja neutrudno skakanje ob glasni glasbi, premetavanje uteži v centrih za fitnes ali pa tek do onemoglosti. To vsekakor ni nuja, da bi dosegli želeni cilj, torej zdravje. Pomembno je, da telesu omogočamo, da lahko deluje tako, kot je bilo mišljeno. Izbrana vadba mora torej poskrbeti za kroženje telesnih tekočin, kontrakcije mišic, mora nasprotovati gravitaciji in mora biti zabavna. Človeško telo deluje po načelu, da če nečesa ne uporablja, se bo tega skušalo znebiti. Če se torej ne gibljemo dovolj, bo mišic vedno manj, sklepi pa bodo postali vedno bolj togi. Gibanje vpliva tudi na zdravje notranjih organov, saj jih nežno masira in omogoča normalno delovanje. Poleg omenjenega, pa z gibanjem skrbimo tudi za ohranjanje primerne telesne teže, zmanjšujemo možnost nastanka bolezni srca in ožilja, sladkorne bolezni tipa II in prebavnih težav. Z gibanjem bomo tudi pregnali ali pa vsaj prestrašili določene oblike raka, okrepili mišice in kosti, izboljšali mentalno zdravje in nenazadnje podaljšali življenje. Že 30 minut vadbe na dan, bo za začetek popolnoma dovolj. Najbolje je, da kombinirate aerobno vadbo in vadbo za moč, saj ima vsaka svoje prednosti. Pomembno je, da gibanje postane navada in ne zgolj nuja. Šele takrat boste imeli od njega resnične koristi.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice