V gibanju

noimage

Nadzorujte raven sladkorja v krvi z gibanjem


Sodoben način življenja pogosto negativno vpliva na naše zdravje, posledica česar so številne kronične bolezni, med katerimi je vse pogostejša tudi sladkorna bolezen. Preberite si, kako lahko z gibanjem nadzorujemo njen potek, ali pa se je celo ubranimo.

Sodoben način življenja, s preveč neustrezne hrane in premalo gibanja negativno vpliva na naše zdravje. Odpornost na inzulin in sladkorna bolezen tipa II sta tako rekoč epidemiji našega časa. 'Napadata' posameznike obeh spolov in vseh starosti, tudi otroke, kar je še posebej zaskrbljujoče. Vse več je tudi takih, ki jim je sladkorna bolezen tipa I že položena v zibelko. Zato velja razmisliti o načinu življenja, ki bo v vaš vsakdan prinašal življenje, ne pa, da vas bo le-tega oropal.
Največji vpliv na uravnavanje ravni krvnega sladkorja ima prav gotovo način prehranjevanja, a poleg prehrane lahko na raven krvnega sladkorja vplivate tudi s telesno aktivnostjo. Med vadbo mišice namreč porabljajo sladkor, torej glukozo, za energijo. Redna telesna vadba tudi izboljša celično odzivnost na inzulin, kar posledično seveda poskrbi za znižanje ravni krvnega sladkorja. Ni si potrebno zastavljati nemogočih ciljev, ki vas bodo že pred začetkom obsodili na neuspeh. Če si torej rečete, da boste vsak dan 30 minut hodili, je to verjetno popolnoma realen in za začetek tudi popolnoma zadosten cilj. Ko pa vam bo gibanje prešlo v kri, se ga boste lotevali laže in z več vneme in minute bodo minevale kot bi mignil. Raziskave, s katerimi so hoteli dokazati, katera oblika vadbe je najboljša za uravnavanje ravni krvnega sladkorja so pokazale, da je kombinacija aerobne vadbe in vadbe z utežmi najboljša rešitev. Seveda pa je izbira primerne vadbene oblike odvisna tudi od višine krvnega sladkorja, zato se pred začetkom kakršnegakoli vadbenega programa posvetujte z osebnim zdravnikom. Pomembno je tudi, da vsi tisti, ki imate sladkorno bolezen tipa I, redno spremljate raven krvnega sladkorja pred, med in po vadbi.

Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

noimage

Nadzorujte raven sladkorja v krvi z gibanjem


Sodoben način življenja pogosto negativno vpliva na naše zdravje, posledica česar so številne kronične bolezni, med katerimi je vse pogostejša tudi sladkorna bolezen. Preberite si, kako lahko z gibanjem nadzorujemo njen potek, ali pa se je celo ubranimo.

Sodoben način življenja, s preveč neustrezne hrane in premalo gibanja negativno vpliva na naše zdravje. Odpornost na inzulin in sladkorna bolezen tipa II sta tako rekoč epidemiji našega časa. 'Napadata' posameznike obeh spolov in vseh starosti, tudi otroke, kar je še posebej zaskrbljujoče. Vse več je tudi takih, ki jim je sladkorna bolezen tipa I že položena v zibelko. Zato velja razmisliti o načinu življenja, ki bo v vaš vsakdan prinašal življenje, ne pa, da vas bo le-tega oropal.
Največji vpliv na uravnavanje ravni krvnega sladkorja ima prav gotovo način prehranjevanja, a poleg prehrane lahko na raven krvnega sladkorja vplivate tudi s telesno aktivnostjo. Med vadbo mišice namreč porabljajo sladkor, torej glukozo, za energijo. Redna telesna vadba tudi izboljša celično odzivnost na inzulin, kar posledično seveda poskrbi za znižanje ravni krvnega sladkorja. Ni si potrebno zastavljati nemogočih ciljev, ki vas bodo že pred začetkom obsodili na neuspeh. Če si torej rečete, da boste vsak dan 30 minut hodili, je to verjetno popolnoma realen in za začetek tudi popolnoma zadosten cilj. Ko pa vam bo gibanje prešlo v kri, se ga boste lotevali laže in z več vneme in minute bodo minevale kot bi mignil. Raziskave, s katerimi so hoteli dokazati, katera oblika vadbe je najboljša za uravnavanje ravni krvnega sladkorja so pokazale, da je kombinacija aerobne vadbe in vadbe z utežmi najboljša rešitev. Seveda pa je izbira primerne vadbene oblike odvisna tudi od višine krvnega sladkorja, zato se pred začetkom kakršnegakoli vadbenega programa posvetujte z osebnim zdravnikom. Pomembno je tudi, da vsi tisti, ki imate sladkorno bolezen tipa I, redno spremljate raven krvnega sladkorja pred, med in po vadbi.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice