V gibanju

noimage

Funkcionalna vadba


Namen telesne aktivnosti naj ne bi bil zgolj lepo telo, ampak predvsem tako, ki bo omogočalo življenje, v katerem nam vsakodnevna opravila ne bodo povzročala preglavic. Če torej razmišljamo v to smer, potem je tako imenovana funkcionalna vadba prava izbira.

Vadba, ki lajša življenje

Četudi velja, da je kakršnakoli telesna aktivnost boljša kot posedanje pred televizorjem, je dobro kdaj pa kdaj razmisliti tudi o načinu vadbe, da nam bo le-ta prinesla želene rezultate. Če govorimo o vadbi v zrelih letih, potem moramo imeti v mislim predvsem take načine krepitve telesa, ki bodo omogočali nemoteno vsakodnevno življenje. To pomeni, da nošenje vrečk iz trgovine, hoja po stopnicah, prenašanje vnukov in opravljanje gospodinjskih opravil ne bodo več problem. Če torej razmišljamo v to smer, potem je tako imenovana funkcionalna vadba prava izbira.
Pod terminom funkcionalna vadba se skrivajo različne oblike vadbe, ki pripravljajo telo na spopadanje z vsakodnevnimi obveznostmi. Tovrstna vadba izvira iz fizioterapije in rehabilitacije, kjer krepitev prizadetih delov telesa poteka tako, da z določenimi gibi pacienti oponašajo gibanja v vsakodnevnem življenju, tako tista doma kot na delovnem mestu. Funkcionalna vadba temelji predvsem na krepitvi mišic našega jedra, se pravi trebušne stene in hrbta. Le-te so tiste, ki pravzaprav sodelujejo pri vsakem našem gibu. Če ne drugega, so odgovorne za ohranjanje ravnotežja, in za to, da ohranjajo notranje organe na svojem mestu, kar posledično omogoča njihovo nemoteno delovanje. Če torej pomislimo še enkrat, zakaj pravzaprav gre, lahko vidimo, da tovrstna vadba ni popolnoma nič drugega kot aktivno, zdravo življenje. Ljudje v dobi lova in nabiralništva niso potrebovali dodatne krepitve telesa, saj je bil že njihov življenjski slog eno samo 'treniranje'. Že gonja za hrano in vsem kar pač omogoča preživetje je bila dovolj, da so bila telesa ljudi iz takratnih časov precej drugačna od teh, ki nas krasijo danes; tako fizično kot funkcionalno. Danes pa se moramo zaradi preobilice udobja pač nekoliko potruditi, da svoja telesa ohranjamo vitalna tudi v zrelih letih.
Prav gotovo pa se vam sedaj poraja vprašanje, kako tovrstna vadba pravzaprav izgleda, oziroma, kaj vključuje. Pravzaprav gre za vadbo, ki jo lahko izvajamo z lastno težo ali pa z dodatnimi bremeni, vaje pa so take, da na naraven način krepijo več mišičnih skupin. Dobro sestavljen program funkcionalne vadbe vključuje 7 osnovnih gibanj, ki so človeku v pradavnini omogočala preživetje in nam tudi danes, četudi živimo v popolnoma drugačnem svetu, lahko precej olajšajo bivanje in predvsem omogočijo, če jih seveda izvajamo pravilno, da se izognemo poškodbam. Sem sodijo: hoja/tek, počep, predklon, izpadni korak, potisk, poteg in zasuk.

Glasuj:

1,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

noimage

Funkcionalna vadba


Namen telesne aktivnosti naj ne bi bil zgolj lepo telo, ampak predvsem tako, ki bo omogočalo življenje, v katerem nam vsakodnevna opravila ne bodo povzročala preglavic. Če torej razmišljamo v to smer, potem je tako imenovana funkcionalna vadba prava izbira.

Vadba, ki lajša življenje

Četudi velja, da je kakršnakoli telesna aktivnost boljša kot posedanje pred televizorjem, je dobro kdaj pa kdaj razmisliti tudi o načinu vadbe, da nam bo le-ta prinesla želene rezultate. Če govorimo o vadbi v zrelih letih, potem moramo imeti v mislim predvsem take načine krepitve telesa, ki bodo omogočali nemoteno vsakodnevno življenje. To pomeni, da nošenje vrečk iz trgovine, hoja po stopnicah, prenašanje vnukov in opravljanje gospodinjskih opravil ne bodo več problem. Če torej razmišljamo v to smer, potem je tako imenovana funkcionalna vadba prava izbira.
Pod terminom funkcionalna vadba se skrivajo različne oblike vadbe, ki pripravljajo telo na spopadanje z vsakodnevnimi obveznostmi. Tovrstna vadba izvira iz fizioterapije in rehabilitacije, kjer krepitev prizadetih delov telesa poteka tako, da z določenimi gibi pacienti oponašajo gibanja v vsakodnevnem življenju, tako tista doma kot na delovnem mestu. Funkcionalna vadba temelji predvsem na krepitvi mišic našega jedra, se pravi trebušne stene in hrbta. Le-te so tiste, ki pravzaprav sodelujejo pri vsakem našem gibu. Če ne drugega, so odgovorne za ohranjanje ravnotežja, in za to, da ohranjajo notranje organe na svojem mestu, kar posledično omogoča njihovo nemoteno delovanje. Če torej pomislimo še enkrat, zakaj pravzaprav gre, lahko vidimo, da tovrstna vadba ni popolnoma nič drugega kot aktivno, zdravo življenje. Ljudje v dobi lova in nabiralništva niso potrebovali dodatne krepitve telesa, saj je bil že njihov življenjski slog eno samo 'treniranje'. Že gonja za hrano in vsem kar pač omogoča preživetje je bila dovolj, da so bila telesa ljudi iz takratnih časov precej drugačna od teh, ki nas krasijo danes; tako fizično kot funkcionalno. Danes pa se moramo zaradi preobilice udobja pač nekoliko potruditi, da svoja telesa ohranjamo vitalna tudi v zrelih letih.
Prav gotovo pa se vam sedaj poraja vprašanje, kako tovrstna vadba pravzaprav izgleda, oziroma, kaj vključuje. Pravzaprav gre za vadbo, ki jo lahko izvajamo z lastno težo ali pa z dodatnimi bremeni, vaje pa so take, da na naraven način krepijo več mišičnih skupin. Dobro sestavljen program funkcionalne vadbe vključuje 7 osnovnih gibanj, ki so človeku v pradavnini omogočala preživetje in nam tudi danes, četudi živimo v popolnoma drugačnem svetu, lahko precej olajšajo bivanje in predvsem omogočijo, če jih seveda izvajamo pravilno, da se izognemo poškodbam. Sem sodijo: hoja/tek, počep, predklon, izpadni korak, potisk, poteg in zasuk.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice