V gibanju

Poskrbite za prožnost mišic


Ko govorimo o telesni aktivnosti, se nam ponavadi najprej pred oči nariše neka oblika vadbe, ki poskrbi za hitrejši srčni utrip in pospešeno dihanje. Le malokdo pa v skupino telesne vadbe uvršča tudi raztezno vadbo, četudi ga skoraj ni posameznika, ki od nje ne bi imel nikakršne koristi.

Prav vsi, naj gre za rekreativne športnike ali ljudi, ki večino časa presedijo, lahko z redno in pravilno raztezno vadbo pripomorejo k kakovosti svojega življenja.
Dejstvo sicer je, da ljudje ponavadi stremimo k aktivnostim, ki nam gredo dobro od rok, a zmožnost raztezanja pogosto ni ena izmed njih, zato že ob prvi misli na trening gibljivosti opustimo kakršnekoli resne namene, da bi se zadeve dejansko lotili. Če pa se je že, se mnogokrat pojavi napaka, da raztezamo mišice, ki jih pravzaprav ne bi bilo treba, pozabimo pa na tiste, ki bi tovrstno vadbo krvavo potrebovale. Če izvajamo nek razteg pravilno in ob tem ne čutimo nobene napetosti v mišicah, ki jih raztegujemo, potem je jasno, da te mišice raztezanja ne potrebujejo. Mnogokrat se tudi pojavi vprašanje, kolikšna je pravzaprav tista optimalna mera gibljivosti, ki jo človek potrebuje. Tu pride v ospredje dejstvo, da smo si vsi različni in posledično nam pač ugajajo različne stopnje gibljivosti. A vsekakor velja, da mora osnovna zmožnost gibljivosti zadovoljiti vsakodnevne potrebe posameznika, kar pomeni, da moramo biti sposobni opravljati življenjske funkcije, ne da bi se ob tem pretirano naprezali. To se morda sliši preprosto in hitro dosegljivo, a žal sodobni način življenja, ko večino časa presedimo pred računalniki in televizijami, poskrbi za to, da so določene mišice pretirano zategnjene, spet druge pa pretirano raztegnjene, kar poruši funkcionalno ravnovesje in onemogoča pravilno telesno drža, ki je ključnega pomena za naše zdravje.
Raztezne vaje lahko vključite v že obstoječ vadbeni program, in sicer kot del ogrevanja ali ohlajanja. Lahko pa se jih lotite tudi kot samostojna vadbena enota, morda ob dnevih, ko bi sicer počivali. V tem primeru morate biti pozorni predvsem na to, da se pred začetkom raztezanja primerno ogrejete in tako mišice pripravite na vadbo gibljivosti. To lahko storite z nekaj minutno hojo ali s tekom. Ko ste primerno ogreti, pa se lotite razteznih vaj, s katerimi boste raztegnili vse večje mišične skupine telesa.
Pri večini vaj lahko uporabite metodo raztegni-napni-raztegni, kar pomeni, da določeno mišično skupino najprej raztegnete, jo nato napnete, tako da se upirate smeri raztega, napetost popustite, ter zopet raztegnete. Vaje izvajajte kontrolirano in tekoče. Ko mišice napnete, to storite z občutkom in brez sunkovitih gibov. Ne pozabite še na udobna oblačila, ki vam bodo omogočala nemoteno raztezanje.

Glasuj:

5,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!

Poskrbite za prožnost mišic


Ko govorimo o telesni aktivnosti, se nam ponavadi najprej pred oči nariše neka oblika vadbe, ki poskrbi za hitrejši srčni utrip in pospešeno dihanje. Le malokdo pa v skupino telesne vadbe uvršča tudi raztezno vadbo, četudi ga skoraj ni posameznika, ki od nje ne bi imel nikakršne koristi.

Prav vsi, naj gre za rekreativne športnike ali ljudi, ki večino časa presedijo, lahko z redno in pravilno raztezno vadbo pripomorejo k kakovosti svojega življenja.
Dejstvo sicer je, da ljudje ponavadi stremimo k aktivnostim, ki nam gredo dobro od rok, a zmožnost raztezanja pogosto ni ena izmed njih, zato že ob prvi misli na trening gibljivosti opustimo kakršnekoli resne namene, da bi se zadeve dejansko lotili. Če pa se je že, se mnogokrat pojavi napaka, da raztezamo mišice, ki jih pravzaprav ne bi bilo treba, pozabimo pa na tiste, ki bi tovrstno vadbo krvavo potrebovale. Če izvajamo nek razteg pravilno in ob tem ne čutimo nobene napetosti v mišicah, ki jih raztegujemo, potem je jasno, da te mišice raztezanja ne potrebujejo. Mnogokrat se tudi pojavi vprašanje, kolikšna je pravzaprav tista optimalna mera gibljivosti, ki jo človek potrebuje. Tu pride v ospredje dejstvo, da smo si vsi različni in posledično nam pač ugajajo različne stopnje gibljivosti. A vsekakor velja, da mora osnovna zmožnost gibljivosti zadovoljiti vsakodnevne potrebe posameznika, kar pomeni, da moramo biti sposobni opravljati življenjske funkcije, ne da bi se ob tem pretirano naprezali. To se morda sliši preprosto in hitro dosegljivo, a žal sodobni način življenja, ko večino časa presedimo pred računalniki in televizijami, poskrbi za to, da so določene mišice pretirano zategnjene, spet druge pa pretirano raztegnjene, kar poruši funkcionalno ravnovesje in onemogoča pravilno telesno drža, ki je ključnega pomena za naše zdravje.
Raztezne vaje lahko vključite v že obstoječ vadbeni program, in sicer kot del ogrevanja ali ohlajanja. Lahko pa se jih lotite tudi kot samostojna vadbena enota, morda ob dnevih, ko bi sicer počivali. V tem primeru morate biti pozorni predvsem na to, da se pred začetkom raztezanja primerno ogrejete in tako mišice pripravite na vadbo gibljivosti. To lahko storite z nekaj minutno hojo ali s tekom. Ko ste primerno ogreti, pa se lotite razteznih vaj, s katerimi boste raztegnili vse večje mišične skupine telesa.
Pri večini vaj lahko uporabite metodo raztegni-napni-raztegni, kar pomeni, da določeno mišično skupino najprej raztegnete, jo nato napnete, tako da se upirate smeri raztega, napetost popustite, ter zopet raztegnete. Vaje izvajajte kontrolirano in tekoče. Ko mišice napnete, to storite z občutkom in brez sunkovitih gibov. Ne pozabite še na udobna oblačila, ki vam bodo omogočala nemoteno raztezanje.


Nasvet dneva

Narava je popolna. Učimo se iz nje in je ne spreminjajmo. ''Drevo ne odreče sence niti tistemu, ki ga pride posekat.''(Indijanski pregovor)

Vsi naročniki tiskanega izvoda prejmejo tudi dostop do spletnega izvoda revije Kameleon

Prijavi se

Tagi


Aktualno

Z glasbenim vlakom iz Maribora v Ljubljano

Na svetovni dan Zemlje je društvo Planet Zemlja prvič predstavilo projekt glasbenih vlakov in do danes sta odpeljala že dva zabavna glasbena vlaka.

Anketa

Bi se lahko en dan v tednu odpovedali mesu?

  Ne, nikakor. Brez mesa ne gre.
  Da, mesa ne jem vsak dan.
  Da, brez težav. Mesu se izogibam.

Dogodki

Nacionalna konferenca o sončnih kremah Sijaj, sijaj sončece

Namen konference (21.6. ob 17.00 v Ljubljani) je ljudi opozoriti na pomembnost pravilne izbire pri nakupu sončnih krem ter o nevarnostih, ki jih povzroča sonce. Ne bomo pozabili na prihajajoče poletje in nasvete, kako se primerno zaščititi in kaj jesti oziroma piti.

Iz stalnih vsebin

Nagrajenci nagradne igre

Zaključili smo zbiranje predlogov tematik. Objavljamo nagrajence!

Stalne vsebine

E-novice